Οι άνθρωποι μπορεί να μη θυμούνται τι έκανες ή τι τους είπες, αλλά πάντα θα θυμούνται πώς τους έκανες να αισθανθούν.
Η υπέρτατη περιπέτεια στη ζωή ενός ανθρώπου είναι το ταξίδι της επιστροφής προς τον Δημιουργό του.
Οι ευφυείς άνθρωποι λύνουν τα προβλήματα. Οι μεγαλοφυείς τα προβλέπουν.
Είναι υποχρέωση του ανθρώπου να δώσει πίσω στον κόσμο τουλάχιστον το ισοδύναμο αυτού που έχει πάρει από αυτόν.
Η δύναμη ελκύει πάντα ανθρώπους με χαμηλή ηθική.
Λίγοι άνθρωποι το έχουν στη φύση τους να τιμούν χωρίς φθόνο τον ευτυχισμένο φίλο τους.
Να φυλάγεσαι από τους ανθρώπους του ενός βιβλίου.
Ο άνθρωπος δεν πρέπει να σκέφτεται τα υλικά αγαθά που κατέχει σαν δικά του, αλλά ως κοινά για όλους, ώστε να τα μοιράζεται χωρίς δισταγμό όταν οι άλλοι έχουν ανάγκη.
Ο φόβος είναι ένα τόσο ισχυρό συναίσθημα για τον άνθρωπο, ώστε όταν του επιτρέψουμε να κυριαρχήσει, διώχνει την συμπόνοια τελείως έξω από τις καρδιές μας.
Οι άνθρωποι λένε ψέματα στον εαυτό τους για το ποιοι είναι και πώς βλέπουν τον εαυτό τους.
Οι μόνοι φυσιολογικοί άνθρωποι είναι αυτοί που δεν γνωρίζουμε πολύ καλά.
Όσο μεγαλύτερο το αίσθημα κατωτερότητας που έχει βιώσει ένας άνθρωπος, τόσο μεγαλύτερη η ορμή για κατάκτηση και τόσο πιο βίαιη η συναισθηματική διαταραχή.
Ο άνθρωπος μαθαίνει πολύ περισσότερα από όσα καταλαβαίνει.
Ο εγωιστής δεν ενδιαφέρεται ποτέ για τους συνανθρώπους του και παρ’ όλο που συναντάει τις περισσότερες δυσκολίες στη ζωή, κάνει το μεγαλύτερο κακό. Από τέτοιους ανθρώπους πηγάζουν όλες οι ατυχίες στη ζωή.
Θέλω να ζήσω δίπλα σε ανθρώπους που παραμένουν άνθρωποι.
Είναι εύκολο να αγαπάς τους ανθρώπους ως ανάμνηση. Το δύσκολο είναι να τους αγαπάς όταν βρίσκονται μπροστά σου.
H γλώσσα δεν δόθηκε στον άνθρωπο. Την άρπαξε.
Ναι, διαβάζω. Έχω αυτή τη παράλογη συνήθεια. Μου αρέσουν τα όμορφα ποιήματα, η ζωντανή ποίηση, και όλα πέρα από αυτή την ποίηση. Είμαι εξαιρετικά ευαίσθητος σε αυτά τα φτωχά, θαυμάσια λόγια που άφησαν στη σκοτεινή μας νύχτα άνθρωποι που ποτέ δεν γνώρισα.
Ο καθένας μπορεί να θυμώσει, είναι εύκολο. Αλλά να θυμώσεις με το σωστό άνθρωπο, στο σωστό βαθμό, για το σωστό λόγο, τη σωστή στιγμή και με το σωστό τρόπο, αυτό δεν είναι καθόλου εύκολο.
Η οικογένεια είναι η ένωση που καθιερώθηκε από τη φύση για την εξυπηρέτηση των καθημερινών αναγκών του ανθρώπου.
Ο άνθρωπος, όταν τελειοποιείται, είναι το καλύτερο των ζώων. Όταν, όμως, αποχωρίζεται από το νόμο και τη δικαιοσύνη, είναι το χειρότερο όλων.
Η περισσότερο χαμένη από όλες τις μέρες του ανθρώπου, είναι εκείνη κατά την οποία δεν γέλασε.
Οι σοφοί άνθρωποι, ακόμη κι αν καταργηθούν όλοι οι νόμοι, θα συνεχίσουν να ζουν ακριβώς το ίδιο.
Αλλ’ απ’ εχθρών δήτα πολλά μανθάνουσιν οι σοφοί. (Οι σοφοί άνθρωποι έχουν να μάθουν πολλά από τους εχθρούς τους).
Πάνω απ 'όλα, ποτέ μην σκεφτείτε ότι δεν είστε αρκετά ικανοί. Η άποψή μου είναι ότι στη ζωή οι άνθρωποι θα σας υπολογίζουν όσο υπολογίζετε εσείς τον εαυτό σας.
Η αξία ενός ανθρώπου δεν ξεπερνά την αξία των φιλοδοξιών του.
Ένας σοβαρός άνθρωπος έχει λίγες ιδέες. Ένας άνθρωπος με ιδέες δεν είναι ποτέ σοβαρός.
Ο σύγχρονος άνθρωπος είναι σκλάβος της εξέλιξης. Δεν υπάρχει πρόοδος που να μην καταλήξει να τον υποδουλώσει εντελώς.
Τα βιβλία έχουν τους ίδιους εχθρούς με τον άνθρωπο: τη φωτιά, την υγρασία, την ανοησία, το χρόνο και το ίδιο τους το περιεχόμενο.
Αρχηγός είναι κάποιος που χρειάζεται άλλους ανθρώπους.
Ο άνθρωπος είναι παράλογος γι’ αυτό που ψάχνει και σπουδαίος γι’ αυτό που βρίσκει.
Θεριά οι ανθρώποι, δεν μπορούν το φως να το σηκώσουν... Χίλιες φορές να γεννηθείς, τόσες θα σε σταυρώσουν.
Αυτοί που είναι δυστυχισμένοι έχουν μόνο μια ανάγκη: ανθρώπους που θα τους δώσουν την αμέριστη προσοχή τους.
Ο έξυπνος άνθρωπος που είναι περήφανος για τη εξυπνάδα του είναι σαν τον φυλακισμένο που είναι περήφανος για το μεγάλο κελί του.
Παίζουν οι άνεμοι, παίζουν τα σύννεφα, παίζει ο Θεός με τους ανθρώπους.
Το βάσανο τ’ ανθρώπου δεν είναι μαθές αυτό: πως πρέπει να συλλογίζεται;
Ο άνθρωπος αγαπά να χτυπά όσους του μοιάζουν. Αγαπά να σκοτώνει τον όμοιό του.
Δεν πρέπει να κρίνουμε τους ανθρώπους από τις παρέες τους. Ας μην ξεχνάμε πως ο Ιούδας είχε ανεπίληπτους φίλους.
Η θάλασσα είναι το παν. Καλύπτει τα 7/10 της γήινης σφαίρας. Η ανάσα της είναι αγνή και υγιεινή. Είναι μια απέραντη έρημος όπου ο άνθρωπος δεν αισθάνεται ποτέ μόνος, γιατί η ζωή στροβιλίζεται από όλες τις πλευρές.
Τα πουλιά φταίνε για τρεις, τουλάχιστον, από τις κατάρες που βαραίνουν τον άνθρωπο: Του έδωσαν την επιθυμία να ανεβαίνει στα δέντρα, να πετάει και να κελαηδάει.
Τόσοι άνθρωποι εις τον κόσμο χρεωστούν τας επιτυχίας των εις την ιδέα που εσχημάτισαν οι άλλοι περί αυτών και όχι εις την αξία που έχουν αυτοί οι ίδιοι.
Να φοβάσαι τον άνθρωπο του ενός βιβλίου.
Φιλόσοφος είναι ο άνθρωπος που πρέπει να γιατρέψει πολλές διανοητικές του ασθένειες πριν φθάσει στις έννοιες τις υγιούς ανθρώπινης διάνοιας.
Οι άνθρωποι τείνουν να πιστεύουν περισσότερο το κακό από το καλό.
Τα πάθη για τον άνθρωπο είναι ό,τι ο άνεμος για τα ιστιοφόρα. Παρόλο που μπορεί να τον καταστρέψουν, δεν μπορεί να προχωρήσει χωρίς αυτά.
Η δουλειά απαλλάσσει τον άνθρωπο από τα τρία μεγαλύτερα κακά: την ανία, τα ελαττώματα και την ανάγκη.
Η ευτυχία είναι ένα όνειρο, αλλά η δυστυχία είναι πραγματικότητα. Nα αγαπάς την αλήθεια αλλά να συγχωρείς το λάθος. Κάθε λογικός και τίμιος άνθρωπος πρέπει να αντιμετωπίζει τη σέχτα του χριστιανισμού με τρόμο.
Είναι σκληρός αυτός που είναι πάντα δίκαιος και θλιβερός αυτός που είναι πάντα σοφός Για τον κακόβουλο άνθρωπο, όλα μπορεί να χρησιμεύσουν σαν πρόσχημα.
Η δουλειά απαλλάσσει τον άνθρωπο από τα τρία μεγαλύτερα κακά: την ανία, τα ελαττώματα και την ανάγκη.
Με τα βιβλία συμβαίνει ό,τι και με τους ανθρώπους: ένας μικρός αριθμός είναι πολύ σημαντικά ενώ τα υπόλοιπα χάνονται στο πλήθος.
Ο άνθρωπος είναι ελεύθερος από τη στιγμή που το θελήσει να είναι. Εκτιμώντας την υπεροχή των άλλων, την κάνουμε κτήμα μας.
Οι άνθρωποι θα γίνουν ευτυχισμένοι - όχι όταν θεραπεύουν τον καρκίνο ή φτάνουν στον Άρη ή εξαλείφουν τις φυλετικές διακρίσεις αλλά όταν βρουν τρόπους να ζήσουν ξανά όπως οι πρωτόγονες κοινότητες. Αυτή είναι η ουτοπία μου.
Η συνείδηση είναι το βάθος του ανθρώπου. Η αγάπη είναι το πλάτος του.
Οι περισσότεροι άνθρωποι φοβούνται το κακό όνομα, όμως λίγοι φοβούνται τη συνείδησή τους.
Ο άνθρωπος εκ φύσεως λατρεύει το καινούργιο.
Δεν μπορείς να διδάξεις κάτι έναν άνθρωπο, μπορείς μόνο να τον βοηθήσεις να το ανακαλύψει μέσα του.
Δεν έχω ποτέ συναντήσει έναν άνθρωπο τόσο αμαθή ώστε να μην μπορώ να μάθω κάτι από αυτόν.
Η πολύχρονη εμπειρία μου με έχει διδάξει ότι οι άνθρωποι που γνωρίζουν και κατανοούν λίγα, είναι αυτοί που υποστηρίζουν φανατικότερα τις απόψεις τους, ενώ όσοι κατανοούν ένα πλήθος πράγματα, είναι πολύ προσεκτικοί και δεκτικοί όταν κρίνουν κάτι καινούργιο.
Δυστυχισμένοι άνθρωποι, συντριμμένοι από τη ζωή, συχνά γεμάτο Το μέλλον τους με ψυχικούς πόνους περασμένων χρόνων, Αν η χαρά ανακουφίζει τη θλίψη και θεραπεύει την ψυχή, Γιατί θυμούνται τα θλιβερά, και όχι τις ευτυχισμένες στιγμές;
Το πνεύμα του ανθρώπου οικοδομείται από τις επιλογές του.
Κάθε άνθρωπος πρέπει να επιλέγει πόση αλήθεια μπορεί να αντέξει.
Όταν οι άνθρωποι δεν έχουν καμιά περιέργεια για τον εαυτό τους, αυτό είναι πάντα κακό σημάδι.
Ο θάνατος, είναι μοναχικός. Είναι το πιο μοναχικό γεγονός στη ζωή ενός ανθρώπου.
Ο υγιής άνθρωπος δεν βασανίζει τους άλλους. Γενικά είναι οι βασανισμένοι που εξελίσσονται σε βασανιστές
Ο άνθρωπος χρειάζεται δυσκολίες. Είναι απαραίτητες για την υγεία.
Όλοι μοιραζόμαστε ένα μαζικό ασυνείδητο νου, διαμορφωμένο από τις μνήμες και τα πρότυπα συμπεριφοράς σε όλη την ιστορία της ανθρωπότητας. Από εδώ πηγάζουν πράγματα όπως οι αρχέγονοι φόβοι και ο μυστικισμός.
Τίποτε δεν είναι πιο αργό από την πραγματική γέννηση του ανθρώπου.
Ένας από τους καλύτερους τρόπους να πλάσουμε ξανά τη σκέψη ενός ανθρώπου, είναι να ανασυγκροτήσουμε τη βιβλιοθήκη του.
Το ταλέντο του ανθρώπου αναπτύσσεται στην απομόνωση, ο χαρακτήρας του όμως διαμορφώνεται στις τρικυμίες της ζωής.
Κάποιοι άνθρωποι δεν λογαριάζουν τα λεφτά τους μέχρι να τους τελειώσουν. Κάποιοι κάνουν το ίδιο με το χρόνο τους.
Ό,τι είναι ο νους και η καρδιά για τον άνθρωπο, είναι η Ελλάδα για την οικουμένη.
Περισσότερο από οτιδήποτε άλλο, ο χαρακτήρας ενός ανθρώπου φαίνεται από αυτό που θεωρεί αστείο.
Όταν δυο άνθρωποι μαλώνουν, φταίει εκείνος που είναι πιο έξυπνος.
Ο έξυπνος άνθρωπος αλλάζει γνώμη. Ο ηλίθιος ποτέ.
Κάθε άνθρωπος είναι τόσο μικρός όσο ο φόβος που αισθάνεται και τόσο μεγάλος όσο ο εχθρός που επιλέγει.
«Η χειρότερη μοίρα ανθρώπου και έθνους είναι η αμνησία. Η Λατινική Αμερική υποφέρει εξαιτίας της».
Δεν πιστεύω στη φιλανθρωπία, αλλά στην αλληλεγγύη. Η πρώτη είναι καθετοποιημένη – πηγαίνει από ψηλά προς χαμηλά. Η δεύτερη είναι οριζόντια. Σέβεται τον άλλο άνθρωπο. Και μας θυμίζει πως Εγώ είμαι ένα άλλο Εσύ.
Ένας άνθρωπος είναι το σύνολο των πράξεών του. Τι έχει κάνει, τι μπορεί να κάνει. Τίποτε άλλο.
Ο ελεύθερος άνθρωπος μπορεί να είναι ελεύθερος και στο κλουβί της φυλακής του.
Η μη-βία προϋποθέτει διπλή πίστη: πίστη στο Θεό και πίστη στον άνθρωπο.
Η ίσια γραμμή ανήκει στους ανθρώπους, η καμπύλη στον Θεό.
Η ουσία του ανθρώπου είναι, δυσαρέσκεια, θεϊκή δυσαρέσκεια, ένα είδος έρωτα χωρίς την αγαπημένη, ο πόνος που αισθανόμαστε προς ένα μέλος το οποίο δεν έχουμε πλέον.
Πότε θ’ ανθίσουνε τούτοι οι τόποι; Πότε θα 'ρθούνε κανούργιοι ανθρώποι, να συνοδεύσουνε την βλακεία στην τελευταία της κατοικία;
Κάθε άνθρωπος στη γη είναι απόγονος όλων των αρχόντων και όλων των σκλάβων που έζησαν ως τώρα.
Ο πιο αξιολύπητος από όλους τους ανθρώπους είναι αυτός που μετατρέπει τα όνειρά του σε ασήμι και χρυσάφι.
Αμέτρητα όπως οι κόκκοι της άμμου, είναι τα πάθη του ανθρώπου.
Σκέφτονται να μετατρέψουν τον χωριάτη σε μορφωμένο άνθρωπο. Γιατί να μην τον κάνουμε πρώτα ένα καλό και σε ευημερία αγρότη και ύστερα ας μάθει ότι θεωρήσει απαραίτητο να ξέρει.
Η εμπειρία των καιρών δείχνει ότι ο άνθρωπος ο οποίος δουλεύει τη γη είναι πιο ευγενής, πιο αληθινός και πιο ηθικός. Η γεωργία θα πρέπει να είναι στη βάση των πάντων, αυτή είναι η ιδέα μου.
Εμείς οι Αμερικανοί θεωρούμε τους εαυτούς μας ειρηνόφιλους ανθρώπους. Μισούμε την αιματοχυσία, αντιμαχόμαστε τη βία. Και όμως, ηδονιζόμαστε με την πιθανότητα της ρίψης βομβών από ιπτάμενες μηχανές σε αβοήθητους πολίτες.
Παντού και πάντα, από την γέννεσή του, ο Χριστιανισμός μετατρέπει τη γη σε μια κοιλάδα δακρύων· πάντα κρατάει απ' τη ζωή ένα αδύναμο, άρρωστο κομμάτι, πάντα ενσταλάζει το φόβο στον άνθρωπο μετατρέποντάς τον σε ένα διπλό ον, του οποίου οι ενέργειες χαραμίζονται στην πάλη ανάμεσα στο σώμα και την ψυχή.
Τα ψέματα είναι η θρησκεία των σκλάβων και των αφεντικών. Η αλήθεια είναι ο θεός του ελεύθερου ανθρώπου.
Τα ψέματα είναι η θρησκεία των σκλάβων και των αφεντικών. Η αλήθεια είναι ο θεός του ελεύθερου ανθρώπου.
Μην κρίνεις έναν άνθρωπο από αυτά που λένε οι άλλοι γι’ αυτόν.
Ο άνθρωπος είναι πάνω απ’ όλα μυαλό, συνείδηση - αυτό είναι, προϊόν της ιστορίας, όχι της φύσης.
Εάν ένα άτομο αγαπά μόνο ένα άλλο άτομο και είναι αδιάφορο για τους συνανθρώπους του, η αγάπη του δεν είναι αγάπη, αλλά μια συμβιωτική προσκόλληση ή ένας διευρυμένος εγωισμός.
Το να κάμη τον άνθρωπο ικανό με βάση τη δημιουργική εργασία και την κοινωνική δικαιοσύνη να υψωθή μαζί με το κοινωνικό σύνολο προς την ελευθερία και τη χαρά τής ζωής, αυτός είναι ό ιδανικός σκοπός τής αγωγής.
Φτάνει πια! Οι Έλληνες είναι τόσο ωραίοι, όσο είναι και οι υπόλοιποι άνθρωποι.
Κανένας άνθρωπος δεν επιλέγει το Κακό επειδή είναι το Κακό. Το περνάει κατά λάθος για την ευτυχία, για το Καλό που ψάχνει.
Μερικοί άνθρωποι πηγαίνουν σε ιερείς, άλλοι καταφεύγουν στην ποίηση. Προσωπικά απευθύνομαι στους φίλους μου»
Οι φιλίες ενός ανθρώπου είναι το καλύτερο μέτρο της αξίας του.
Στη μακρά ιστορία της ανθρωπότητας (και του ζωικού βασιλείου επίσης), όσοι έμαθαν να συνεργάζονται και να αυτοσχεδιάζουν, αυτοί επικράτησαν.
Είναι κατάρα για οποιονδήποτε άνθρωπο το να απορροφηθεί τόσο πολύ όσο εγώ σε οποιοδήποτε θέμα.
Μια μαϊμού, αν μεθύσει με μπράντυ, δεν θα το αγγίξει ποτέ ξανά, και έτσι είναι πολύ σοφότερη από τους περισσότερους ανθρώπους.
Οτιδήποτε υπάρχει στο σύμπαν είναι αποτέλεσμα αλλαγής και ανάγκης. Oι άνθρωποι επινόησαν τη θεά Τύχη για να δικαιολογήσουν τη δική τους έλλειψη θέλησης.
Ανθρώποις πάσι ταυτό αγαθόν και αληθές. Ηδύ δε άλλω άλλο. Για όλους τους ανθρώπους, το καλό και το αληθινό είναι το ίδιο. Ότι προκαλεί ευχαρίστηση είναι διαφορετικό στον καθένα.
Τοῖς ἐλευθέροις, μεγίστη ἀνάγκη ἡ ὑπὲρ τῶν πραγμάτων αἰσχύνη. Είναι ανάγκη οι ελεύθεροι άνθρωποι να έχουν συναίσθηση ευθύνης για τα πολιτικά πράγματα.
Το κάλλιστο απόκτημα του ανθρώπου είναι το θάρρος της γνώμης του.
Το φτωχικό δείπνο δεν κάνει τους ανθρώπους να παραφέρονται.
Ο άνθρωπος, σ' οποιαδήποτε κοινωνική τάξη κι αν έχει γεννηθεί, καλείται στον ίδιο σκοπό, και μπορεί με τη θέλησή του να κατορθώσει ό,τι άλλοι κατορθώνουν με τη βοήθεια συγγενών και της τύχης.
Ο άνθρωπος γεννιέται χωρίς δόντια, χωρίς μαλλιά και χωρίς αυταπάτες. Καιέτσι πεθαίνει: χωρίς δόντια, χωρίς μαλλιά και χωρίς αυταπάτες
Εκείνο που με συνδέει μ’ έναν τόπο δεν είναι το καλοκαίρι, είναι ο χειμώνας, και με τους ανθρώπους, οι λύπες της αγάπης.
Για τον άνθρωπο δηµιουργούµε... Για να του δώσουµε διέξοδο από τη µοναξιά του. ∆ύναµη να καταργήσει τη µόνωσή του.
Όταν οι άνθρωποι σταματούν να πιστεύουν στο Θεό, δεν είναι ότι δεν πιστεύουν πια τίποτα. Πιστεύουν στα πάντα.
Κάθε φορά που ένας ποιητής, ένας ιεροκήρυκας, ένας αρχηγός, ένας μάγος ξεστομίζει ασυναρτησίες, η ανθρωπότητα ξοδεύει αιώνες αποκρυπτογραφώντας το μήνυμα.
Τίποτε δεν δίνει σ’ έναν φοβισμένο άνθρωπο περισσότερο κουράγιο από το φόβο ενός άλλου.
Οι άνθρωποι στους οποίους δεν έχει συμβεί ποτέ τίποτε δεν μπορούν να καταλάβουν την ασημαντότητα των γεγονότων.
Το μισό από το κακό που γίνεται στον κόσμο γίνεται από ανθρώπους που θέλουν να αισθανθούν σπουδαίοι. Δεν έχουν την πρόθεση να κάνουν κακό. Αλλά το κακό δεν τους απασχολεί.
Άσκοπα ζείτε εσείς χωρίς να δείτε πως οι άνθρωποι Έχουν ανάγκη την ενότητα να ελπίζουν ν; αγωνίζονται Να μάθουν τον κόσμο και να τον αλλάξουν
Οι άνθρωποι επιδιώκουν να βολευτούν. Μόνο όμως όσο είναι ξεβολεμένοι υπάρχει ελπίδα γι’ αυτούς.
Κάθε άνθρωπος που συναντώ είναι σε κάτι ανώτερος από μένα. Έτσι, μαθαίνω από αυτόν.
Οι άνθρωποι βλέπουν μόνο αυτά που είναι προετοιμασμένοι να δουν.
Από τον Πλάτωνα προέρχονται όλα τα θέματα για τα οποία ακόμα γράφουν και διαφωνούν οι άνθρωποι του πνεύματος.
Ένας άνθρωπος μπορεί να έχει τα πάντα χωρίς να έχει τίποτε, ή να μην έχει τίποτε έχοντας τα πάντα.
Η γη μας διδάσκει περισσότερα απ’ ό,τι όλα τα βιβλία μαζί, διότι μας αντιστέκεται. Ο άνθρωπος ανακαλύπτει τον εαυτό του όταν αναμετριέται μ’ αυτό που του αντιστέκεται
Μόνο οι κλίσεις βοηθούν τον άνθρωπο να ξεσκλαβωθεί, αλλά είναι εξίσου απαραίτητο να τον ξεσκλαβώσουμε από τις κλίσεις του
Να είσαι άνθρωπος, σημαίνει ακριβώς να είσαι υπεύθυνος, να γνωρίσεις την ντροπή απέναντι σε μια δυστυχία που δε μοιάζει να έρχεται από σένα. Να νιώθεις περηφάνια για μια νίκη που πέτυχαν οι συνάδελφοί σου. Να αισθάνεσαι, βάζοντας κι εσύ το λιθαράκι σου, πως συντελείς στο κτίσιμο του κόσμου
Ο δίκαιος άνθρωπος έχει ηρεμία, ενώ ο άδικος είναι γεμάτος ταραχή.
Όλες οι θρησκείες πρέπει να γίνονται αποδεκτές γιατί ο κάθε άνθρωπος έχει το δικαίωμα να πάει με τον δικό του τρόπο στον Παράδεισο.
Οι άνθρωποι ταράζονται όχι από τα γεγονότα αλλά από την άποψή που έχουν για τα γεγονότα.
Είναι αδύνατο για έναν άνθρωπο να μάθει αυτά που νομίζει ότι ήδη ξέρει.
Δεν είμαι αιώνιος. Άνθρωπος είμαι. Μέρος του όλου, όπως η ώρα της ημέρας. Πρέπει να έρχομαι, όπως η ώρα και να φεύγω, όπως η ώρα.
Θα ήθελα να μιλήσω με τα πουλιά. Θέλω να τα ρωτήσω, πώς μοιράζουν έτσι καλά τον ουρανό με τα’ αδέλφια τους. Χθες σκοτώθηκαν δύο άνθρωποι. Μοίραζαν μια μηλιά.
Οι άνθρωποι δε γεννιούνται. Γίνονται
Ο μεγάλος πλούτος δεν μπορεί να αποκτηθεί και να διατηρηθεί από ανθρώπους χωρίς αμαρτίες.
Ο βασικός σκοπός μιας επανάστασης είναι η απελευθέρωση του ανθρώπου, όχι η ερμηνεία και εφαρμογή κάποιας αφηρημένης ιδεολογίας.
Ο άνθρωπος δεν μπορεί να ανακαλύψει νέους ωκεανούς αν δεν έχει το θάρρος να χάσει την οπτική επαφή της όχθης.
Τίποτε δεν είναι τόσο γελοίο όσο η έκφραση ενός ανθρώπου που δέχεται ένα κομπλιμέντο.
Υπάρχει ένας αόρατος μανδύας που μας περιβάλλει, από τα πιο μικρά μας χρόνια: είναι ο τρόπος που τρώμε, ο τρόπος που βαδίζουμε, ο τρόπος που χαιρετούμε τους ανθρώπους.
Ένας άνθρωπος έχει μόνο έναν τρόπο να είναι αθάνατος στη γη: πρέπει να ξεχνάει ότι είναι θνητός.
Η ερώτηση είναι η εξής: Από πού έρχεται ο άνθρωπος; Πού πηγαίνει ο άνθρωπος; Μπορώ να δηλώσω με ευχαρίστηση πως ο άνθρωπος έρχεται και φεύγει μέσα στη νύχτα.
Ο χαρακτήρας του ανθρώπου είναι το πεπρωμένο του (καθορίζει την τύχη του).
Ο χαρακτήρας καθορίζει την τύχη του ανθρώπου.
Συχνά, μια ολόκληρη πόλη υποφέρει εξαιτίας ενός κακού ανθρώπου.
Eίναι καλύτερα να κάνουμε τα πράγματα συστηματικά, δεδομένου ότι είναι χαρακτηριστικό του ανθρώπου, να είναι η ανοργανωσιά ο χειρότερος εχθρός μας .
Οι άνθρωποι μισούν όπως αγαπάνε, παράλογα
Η ανάγκη είναι το κεντρί των καλών τεχνών. Αυτή παρακινεί τον άνθρωπο στη δουλειά.
Υπάρχουν άνθρωποι τους οποίους η μόρφωση δεν τους εμποδίζει να είναι ζώα.
Το να κάνεις καλό σε κακούς ανθρώπους είναι σαν να χύνεις νερό στη θάλασσα.
Οι άνθρωποι έχουν καταντήσει εργαλεία των εργαλείων τους.
Η μοίρα της ανθρωπότητας, στην εξέλιξή της, είναι να σταματήσει να τρώει ζώα, όπως ακριβώς οι άγριες φυλές σταμάτησαν να τρώνε η μία την άλλη, όταν ήρθαν σε επαφή με πιο προηγμένες φυλές.
Πολλοί άνθρωποι πηγαίνουν για ψάρεμα όλη τους τη ζωή, χωρίς να γνωρίζουν ότι δεν είναι τα ψάρια αυτό που ψάχνουν.
Πρέπει να θυμόμαστε ότι ένας άνθρωπος είναι to ίδιος με έναν άλλον, και όμως γίνεται καλύτερος αυτός που εκπαιδεύεται στο δυσκολότερο σχολείο.
Δεν έχουμε ορθολογικές ενδείξεις ότι υπάρχει ένας άλλος κόσμος, αλλά έχουμε μια σαφή αίσθηση ότι ο άνθρωπος δεν υπάρχει μόνο για παραγωγή και κατανάλωση.
Είναι δύσκολο να βοηθήσεις έναν άνθρωπο χωρίς να βλάψεις την υπερηφάνειά του. Όλοι θέλουν να δίνουν και όχι να παίρνουν
Όλες οι αποτυχίες του ανθρώπου οφείλονται είτε στη θρησκευτική άρνηση των βιολογικών του αναγκών είτε στην υλιστική άρνηση των πνευματικών του επιθυμιών.
(Όσα θέλετε να κάνουν για σας οι άνθρωποι, το ίδιο να κάνετε και σεις γι’ αυτούς)
Οι πρόγονοί μου πέρασαν τη ζωή τους αναζητώντας τον θεό. Εγώ ξοδεύω τη ζωή μου αναζητώντας τον άνθρωπο.
Ένας έξυπνος άνθρωπος γνωρίζει ότι η υγεία είναι η μεγαλύτερη ευλογία ωστόσο μαθαίνει να επωφελείται και από την αρρώστια.
Το περπάτημα είναι το καλύτερο φάρμακο.Το κρασί, αν χρησιμοποιηθεί κατάλληλα και με μέτρο, ανάλογα με τον άνθρωπο, είναι άριστο τόσο για την υγεία, όσο και για την αρρώστια.
Είναι πιο σημαντικό να ξέρεις ποιος άνθρωπος έχει την αρρώστια από ποια αρρώστια έχει ο άνθρωπος.
Η καλοσύνη ενός ανθρώπου είναι πιο δυνατή από την πονηριά χιλίων.
Η θάλασσα έχει μια δύναμη που επιδρά επάνω στους ανθρώπους σαν θέληση. Η θάλασσα μπορεί να υπνωτίζει. Η φύση γενικά έχει μια τέτοια δύναμη.
Ποια είναι του ανθρώπου η πρώτη υποχρέωση; Να είναι ο εαυτός του.
Ο χρόνος ρέει με τον ίδιο τρόπο για κάθε άνθρωπο. Ο κάθε άνθρωπος ρέει με διαφορετικό τρόπο μέσα στον χρόνο.
Η αληθινή χαρά της φεγγαρόλουστης νύχτας είναι κάτι που δεν καταλαβαίνουμε πια. Μόνο τα παλιά χρόνια, όταν δεν υπήρχαν φώτα, ο άνθρωπος μπορούσε να καταλάβει την αληθινή χαρά της φεγγαρόλουστης βραδιάς.
Οι άνθρωποι χωρίζονται μεταξύ τους με τοίχους από μπετόν που μπλοκάρουν τους δρόμους της επικοινωνίας και της αγάπης. Η Φύση έχει ηττηθεί στο όνομα της ανάπτυξης.
Και μερικοί έφθασαν απ’ τα σύνορα, και είπανε πως βάρβαροι πια δεν υπάρχουν. Και τώρα τι θα γένουμε χωρίς βαρβάρους. Οι άνθρωποι αυτοί ήσαν μια κάποια λύσις.
Ο παντρεμένος ζει σαν σκύλος και πεθαίνει σαν άνθρωπος. Ο ανύπανδρος ζει σαν άνθρωπος και πεθαίνει σαν σκύλος.
Το «ευχαριστώ» είναι πρόστυχη πληρωμή. Όταν δυο άνθρωποι ζούνε ο ένας με την ανάσα του άλλου, δεν χωράει πληρωμή.
Ο διάολος μπορεί και μπαίνει μονάχα στην Κόλαση, ο άγγελος μπορεί και μπαίνει μονάχα στην Παράδεισο. Ο άνθρωπος όπου θέλει!
Αν δεν αγκαλιάσεις τον εαυτό σου εσύ πρώτα, μην περιμένεις να το κάνει άλλος. Αγάπα τον άνθρωπο γιατί είσαι εσύ.
Τι φοβερός ανήφορος από τον πίθηκο στον άνθρωπο, από τον άνθρωπο στον Θεό.
Από την φύση του ο άνθρωπος, αυτό που θέλει, αυτό νομίζει.
Ο πιο επίμονος ήχος που αντηχεί μέσα από την ιστορία του ανθρώπου είναι το σφυροκόπημα από τα τύμπανα του πολέμου.
Ένας σωστός άνθρωπος δεν αφήνει ποτέ τη θλίψη να τον καταβάλει. Τα βουνά είναι ήρεμα ακόμη και σε καταιγίδα
Η πολιτική και η μοίρα της ανθρωπότητας διαμορφώνονται από ανθρώπους χωρίς ιδανικά και χωρίς μεγαλείο. Άνθρωποι που έχουν μεγαλείο μέσα τους δεν ασχολούνται με την πολιτική.
Οι άνθρωποι σπεύδουν να ασκήσουν κριτική για να μην κριθούν οι ίδιοι.
Όλες οι θρησκείες δεν κάνουν τον άνθρωπο καλύτερο, τον κάνουν πιο πολεμοχαρή.
Οι λέξεις δεν είναι τετριμμένες, μόνο οι άνθρωποι είναι τετριμμένοι, όταν χρησιμοποιούν τις ίδιες λέξεις πολύ συχνά.
Μπορούμε να μετρήσουμε την ευφυΐα ενός ανθρώπου με βάση πόσες αβεβαιότητες μπορεί να αντέξει.
Βρισκόμενη μεταξύ Ασίας και Ευρώπης, εύκολα κατανοεί η Ελλάδα το νόημα της μυστικοπαθούς Ανατολής και συγχρόνως δέχεται το εκλεπτυσμένο πνεύμα των Ευρωπαίων, δημιουργώντας με αυτό τον τρόπο μια σωτήρια για ολόκληρη την ανθρωπότητα ισορροπία. (Κειμένη μεταξύ Ασίας και Ευρώπης ευκόλως θα κατανοή η Ελλάς το νόημα της μυστικοπαθούς ζωής της Ανατολής, ενώ αφ’ ετέρου θα εισδέχεται το εκλεπτυσμένον πνεύμα των Ευρωπαίων δημιουργούσα κατ’ αυτόν τον τρόπον μίαν δι’ ολόκληρον την ανθρωπότητα σωτήριον ισορροπίαν)
Εφόσον τα εισοδήματα μου αρκούν για να ζήσω, αρνούμαι μέχρι δεκάρας τα δημόσια χρήματα, την ώρα που βρισκόμαστε ανάμεσα σε ερείπια και ανθρώπους βυθισμένους στην χειρότερη ανέχεια Εφ’ όσον τα ιδιαίτερα εισοδήματά μου αρκούν διά να ζήσω, αρνούμαι να εγγίσω μέχρι και του οβολού τα δημόσια χρήματα, ενώ ευρισκόμεθα εις το μέσον ερειπίων και ανθρώπων βυθισμένων εις εσχάτην πενίαν. (στην Δ εθνοσυνέλευση, καθώς αρνείται τον μισθό του Κυβερνήτη όσο υπάρχουν ερείπια και άνθρωποι πεινασμένοι )
Χίλιοι άνθρωποι μέσα στο μπαρ και είναι άδειο. Κανένας. Μπαίνει ο έρωτάς σου, τότε μόνο χίλιοι ένας. Οι χίλιοι απλώς κομπάρσοι.
Ο ταλαντούχος άνθρωπος, ό,τι κι αν κάνει, το κάνει εμπνευσμένα. Και η Κόλαση να σε περιμένει μαζί του, θα είναι μια παραδεισένια Κόλαση. Ενώ από τον ατάλαντο άνθρωπο να μην περιμένεις τίποτα καλό. Και ο Παράδεισός του ανούσιος.
Πώς είμαστε οι άνθρωποι φτιαγμένοι. Αν είναι να κάνουμε κάτι που μας αρέσει, πιστεύουμε πως όλοι θα το παινέψουν. Αν το κάμει άλλος, θα το γυρίσουμε αποδώ, θα το παίξουμε αποκεί κι έπειτα θα ειπούμε: δεν είναι καλό πράμα.
Ο άνθρωπος ζει μόνο όταν τρέφεται από τα πάθη του. Διαφορετικά, απλώς επιβιώνει
Ο άνθρωπος που ζηλεύει και νιώθει δυστυχισμένος γίνεται επιθετικός. Γράφει ο Προυστ: “Η ζήλεια δεν είναι παρά μια εναγώνια ανάγκη για τυραννία στα ερωτικά ζητήματα”.
Η επιθυμία να ενσωματώσουμε και να ενσωματωθούμε εκδηλώνεται στον άνθρωπο με την πιο τρυφερή έκφραση του έρωτα, το φιλί.
Όταν οι άνθρωποι θέλουν να πονείς, μπορούνε με χίλιους τρόπους.
Αν τουλάχιστον, μέσα στούς ανθρώπους/ αυτούς, ένας επέθαινε από αηδία.../ Σιωπηλοί, θλιμμένοι, με σεμνούς τρόπους,/ θα διασκεδάζαμε όλοι στην κηδεία.
Κανένας άνθρωπος δεν είναι αρκετά σημαντικός για να με κάνει να θυμώσω.
Όταν νιώθεις σημαντικός, γίνεσαι βαρύς, αδέξιος, ματαιόδοξος. Για να γίνεις όμως Άνθρωπος του Φωτός, πρέπει να είσαι ελαφρύς και ρευστός
Ο άνθρωπος είναι εκείνο το τρελό ζώο, του οποίου η τρέλα ανακάλυψε τη λογική.
Να υπάρχεις ή τίποτε, αυτή είναι η ερώτηση. Ανεβαίνει, κατεβαίνει, έρχεται, φεύγει, ένας άνθρωπος κάνει τόσα πράγματα και στο τέλος εξαφανίζεται.
Σπάνιες είναι οι στιγμές στην ιστορία όπου άνθρωποι ήταν σε θέση να διατρέξουν την πορεία τους χωρίς πολέμους ή επαναστάσεις.
Προτιμώ την οξεία κριτική από έναν ευφυή άνθρωπο από την άσκεφτη επιδοκιμασία των μαζών.
Όλα τα ανθρώπινα όντα είναι επίσης ονειρικά όντα. Το όνειρα είναι που συνδέουν την ανθρωπότητα.
Αν ένας άνθρωπος δεν έχει βρει κάτι για το οποίο θα πέθαινε, δεν αξίζει να ζει.
Δεν είναι δυνατό να είσαι υπέρ της δικαιοσύνης για κάποιους ανθρώπους και να μην είσαι υπέρ της δικαιοσύνης για όλους τους ανθρώπους.
Είναι αλήθεια ότι ο νόμος δεν μπορεί να αναγκάσει έναν άνθρωπο να με αγαπήσει, αλλά μπορεί να τον εμποδίσει να με λιντσάρει, και αυτό είναι αρκετά σημαντικό.
Να είστε λιγότερο περίεργοι με τους ανθρώπους και περισσότερο περίεργοι με τις ιδέες.
Είμαι ένας από εκείνους που σκέφτονται σαν τον Νόμπελ, ότι στην ανθρωπότητα θα κάνουν περισσότερο καλό παρά κακό οι νέες ανακαλύψεις.
Είμαι από τη φύση μου έμπορος λέξεων. Και οι λέξεις, βέβαια, είναι το πιο ισχυρό ναρκωτικό που χρησιμοποιείται από την ανθρωπότητα.
Ίσως η πιο εκπληκτική αίσθηση που έχει περάσει σε μας από τον προϊστορικό άνθρωπο είναι το προαίσθημα. Θα συνεχιστεί για πάντα. Μπορούμε να το θεωρήσουμε ως μια αιώνια απόδειξη του παραλογισμού του σύμπαντος. Ο πρώτος άνθρωπος πρέπει να περιπλανήθηκε μέσα από έναν κόσμο γεμάτο μυστηριώδη σημάδια. Πρέπει να έτρεμε σε κάθε του βήμα.
Οι άνθρωποι απαιτούν ελευθερία λόγου σαν αντιστάθμισμα στην ελευθερία σκέψης που σπάνια χρησιμοποιούν.
Οι περισσότεροι άνθρωποι είναι υποκειμενικοί με τον εαυτό τους και αντικειμενικοί με τους άλλους -τρομακτικά αντικειμενικοί μερικές φορές. Όμως σκοπός είναι να είμαστε αντικειμενικοί με τον εαυτό μας και υποκειμενικοί με τους άλλους
Πόσο παράλογοι είναι οι άνθρωποι! Δεν κάνουν ποτέ χρήση των ελευθεριών που κατέχουν, αλλά διεκδικούν εκείνες που δεν κατέχουν.
Οι άνθρωποι απαιτούν ελευθερία λόγου σαν αντιστάθμισμα στην ελευθερία σκέψης που σπάνια χρησιμοποιούν.
Αγαπώ έναν άλλον άνθρωπο σημαίνει τον βοηθώ να αγαπήσει τον Θεό.
Η μεγαλύτερη τραγωδία σε ολόκληρη την ιστορία της ανθρωπότητας είναι η κατάληψη της ηθικής από τη θρησκεία.
Πίσω από κάθε άνθρωπο που είναι σήμερα ζωντανός, στέκονται 30 φαντάσματα, γιατί αυτή είναι η αναλογία των πεθαμένων με τους ζωντανούς.
Οι περισσότεροι άνθρωποι ανυπομονούν να φτάσουν σπίτι, να κλείσουν την πόρτα κια ν ανοίξουν την τηλεόραση. Για μένα αυτό είναι παραίτηση.
Πρέπει να είσαι ένας άνθρωπος εν ζωή και ένας καλλιτέχνης μετά θάνατον.
Ξημερώνει. Οι άνθρωποι φορούν τα πρόσωπά τους.
Εάν δε γνωρίζεις λέξεις, τότε με τι άλλο θα γνωρίζεις τον άνθρωπο;
Αν συναντήσεις έναν άνθρωπο που αξίζει να του μιλήσεις και δεν του μιλήσεις χάνεις τον άνθρωπο. Αν συναντήσεις έναν άνθρωπο που δεν αξίζει να του μιλήσεις και του μιλήσεις χάνεις τα λόγια σου. Σοφός είναι εκείνος που δεν χάνει ούτε τον άνθρωπο ούτε τα λόγια του.
Ο άνθρωπος με αρετή είναι απαιτητικός με τον εαυτό του, ο μικρός άνθρωπος είναι απαιτητικός με τους άλλους.
Κάποτε οι άνθρωποι σπούδαζαν για να τελειοποιούν τον εαυτό τους. Τώρα σπουδάζουν για να προξενούν τον θαυμασμό των άλλων.
Μπορείς να μάθεις την αξία ενός ανθρώπου παρατηρώντας τα ελαττώματά του.
Ό,τι αναζητεί ο άριστος στον εαυτό του, ο μικρός άνθρωπος το αναζητεί στους άλλους.
Μπορείς να κρίνεις έναν άνθρωπο καλύτερα από τους εχθρούς που έχει παρά από τους φίλους του.
Η αντίληψη της υπερφυσικής καταγωγής τους κακού δεν είναι αναγκαία. Ο άνθρωπος είναι απόλυτα ικανός για κάθε κακία.
Ένας λαός πού έχει χάσει τήν παράδοσή του είναι σάν τόν άνθρωπο πού έχει χαμένο τό μνημονικό του, πού έχει πάθει αμνησία. Τό σήμερα καί τό αύριο είναι δεμένα μέ τά περασμένα. Τό σήμερα θρέφεται από τά περασμένα καί τά μελλούμενα από τό σήμερα.
"Όποτε μπορώ, ξεμακρύνω από τήν ταραχή τής σημερινής ζωής. Κάθουμαι στό σπίτι μου, μακρυά από τόν κόσμο. Ζωγραφίζω κανένα εικόνισμα, γράφω καμμιά ιστορία ή καμμιά σκέψη γιά τόν εαυτό μου, φιλοτεχνώ κανένα χειρόγραφο, ή κουβεντιάζω μέ κανέναν απλόν άνθρωπο πού δέν τρέχει γιά ν' αρπάξη πολλά λεφτά, κ' είναι ήσυχος καί βλογημένος....Κάθουμαι όσο μπορώ, μακρυά από τόν φουρτουνιασμένο κόσμο κι' από τίς ψεύτικες απολαύσεις του, καί ζώ μέ τούς απλούς καί ήσυχους χριστιανούς, μέ "τά τέκνα τής ειρήνης".
Μυστήριο μεγάλο είναι τό πώς έρχεται στόν κόσμο ο άνθρωπος. Εμένα τό γραφτό μου είτανε νά γεννηθώ στήν Ανατολή, αλλά η ρόδα τής τύχης, πού γυρίζει ολοένα, ξερρίζωσε από τά θεμέλιά του τόν τόπο μου καί μ' έρριξε στήν ξενητειά, σ' ανθρώπους πού μιλούσανε τήν ίδια γλώσσα μέ μένα, πλήν όμως πού είχανε άλλα συνήθεια.
Ο άνθρωπος είναι σέ όλα αχόρταγος. Θέλει νά απολάψη πολλά, χωρίς νά μπορή νά τά προφτάξη όλα. Καί βασανίζεται. Όποιος όμως φτάξει σέ μιά κατάσταση πού νά ευχαριστιέται μέ τά λίγα καί νά μή θέλη πολλά, έστω καί από οικονομία νά τ' αποχτήση, εκείνος λοιπόν είναι ο ευτυχισμένος.
Οἱ ἄνθρωποι καταντήσανε σὰν ἄδεια κανάτια, καὶ προσπαθοῦν νὰ γεμίσουν τὸν ἑαυτό τους, ρίχνοντας μέσα ἕνα σωρὸ σκουπίδια, ἐκθέσεις μὲ τερατουργήματα, μπάλλες, ὁμιλίες καὶ ἀερολογίες, καλλιστεῖα, ποὺ μετριέται ἡ ἐμορφιὰ μὲ τὴ μεζούρα, ἠλίθιους καρνάβαλους, συλλόγους λογῆς-λογῆς μὲ γεύματα καὶ μὲ σοβαρὲς συζητήσεις γιὰ τὸν ἴσκιο τοῦ γαϊδάρου, συνδέσμους ἀφιερωμένους στοὺς ἀποθεωμένους ἄνδρας τῆς Εὐρώπης κι ἕνα σωρὸ ἀλλὰ τέτοια. Αὐτή, μὲ μιὰ ματιά, εἶναι ἡ εἰκόνα τῆς ἀνθρωπότητας σήμερα, ποὺ νὰ μὴν ἀβασκαθῇ!
Μικρότερο κακό είναι η αγραμματοσύνη, παρά η κακή και χωρίς μέθοδο εκπαίδευση. Είναι βέβαιο πως ανάμεσα στους αγράμματους βρίσκει κανείς ευκολότερα άνθρωπο ενάρετο, παρά ανάμεσα σ' εκείνους που εκπαιδεύτηκαν χωρίς σωστή μέθοδο.
Ποτέ να μη χάνεις την πίστη σου στους ανθρώπους, όσο κι αν σε έχουν απογοητεύσει. Αν συνέβη αυτό, απλώς δεν γνώρισες ακόμα τους σωστούς! Άμα ψάξεις, θα βρεις τέτοιους όπου Γης κι άμα πια δυσκολευτείς πολύ, σκέψου μήπως εσύ, τελικά, δεν είσαι ο σωστός και γι' αυτό διαλέγεις τους λάθος.
Τα παιδιά δεν είναι οι άνθρωποι του αύριο, είναι σημερινοί άνθρωποι.
Δεν είναι όλοι οι άνθρωποι παλιάνθρωποι.
Κάθε άνθρωπος κουβαλάει μέσα του έναν ολόκληρο κόσμο και όλα υπάρχουν διπλά, όπως είναι και όπως τα αντιλαμβάνεται ο καθένας με τα δικά του μάτια και τις δικές τους αισθήσεις.
Σε όλη μου τη ζωή, μου είπες ότι ο κόσμος είναι ένας σκοτεινός, σκληρός τόπος. Τώρα όμως βλέπω ότι το μόνο σκοτεινό και σκληρό είναι άνθρωποι σαν εσένα!
Η εποχή της κατοχής ήταν μια συναισθηματικά, πλούσια εποχή. Έπαιρνες και έδινες πολλά. Μας ζώνανε κίνδυνοι, στερήσεις, βία και τρομοκρατία. Γι’ αυτό σαν άνθρωποι αισθανόμασταν την ανάγκη πίστης, εμπιστοσύνης, συναδέλφωσης, έξαρσης και θυσίας.
Ο άνθρωπος που απομνημονεύει τα λόγια των σοφών γίνεται σοφός.
Ο άνθρωπος είναι υπεύθυνος για την άγνοια του.
Όταν βλέπουμε εξαιρετικούς ανθρώπους θα πρέπει να σκεφτόμαστε πως θα τους μοιάσουμε. Όταν βλέπουμε ανθρώπους με τον αντίθετο χαρακτήρα, θα πρέπει να στρεφόμαστε μέσα μας και να εξετάζουμε τους εαυτούς μας.
Η απελευθέρωση από το Εγώ είναι το πραγματικό έργο της ζωής του ανθρώπου
Παράξενο ον ο άνθρωπος. θυσιάζει την υγεία του για να βγάλει λεφτά κι ύστερα θυσιάζει τα λεφτά του για να ανακτήσει την υγεία του. Και είναι τόσο ανήσυχος για το μέλλον, ώστε δεν απολαμβάνει το παρόν. Και ως αποτέλεσμα δεν ζει ούτε στο παρόν, ούτε στο μέλλον. Και ζει σαν να μη πρόκειται ποτέ να πεθάνει. Και πεθαίνει χωρίς να έχει ζήσει.
Γιατί ο άνθρωπος είναι ουσιαστικά μόνος του, και πρέπει να τον λυπόμαστε και να τον αγαπάμε και να πενθούμε μαζί του.
Τα πολλά χρώματα συσκοτίζουν το μάτι, οι πολλοί ήχοι κουράζουν το αυτί, τα πολλά μπαχαρικά σκοτώνουν τη γεύση, το κυνήγι κάνει τον άνθρωπο μανιακό.
Είναι, απορίας άξιο, ότι το μόνο που δε δοκίμασαν ως σήμερα οι άνθρωποι –ούτε για πείραμα απλό– είναι να ζήσουν στοργικά κι επομένως ειρηνικά, αναμεταξύ των!
Η κομμουνιστική κοινωνία είναι το τελευταίο ατού της ταλαιπωρημένης ανθρωπότητας. Αν αποτύχει και σ’ αυτό, δεν της μένει παρά να επιστρέψει στο σκοτάδι και την αποκτήνωση.
Το να υπάρχουν άνθρωποι –κι όχι μόνο Γερμανοί ή Ιταλοί– που να θαυμάζουν το Χίτλερ και το Μουσολίνι, και να τους θεωρούν «μεγάλους άνδρες», δείχνει πόσο χαμηλό είναι, ακόμα, το πνευματικό επίπεδο ενός μέρους σοβαρού της ανθρωπότητος, και πόση αθλιότης διανοητική βασιλεύει στον κόσμο, ακόμη και τώρα, στον καιρό μας…
Ο Δαρβίνος δεν φοβήθηκε να κοιτάξει βαθιά μέσα στο κενό. Η τολμηρή του άποψη μπορεί να θεωρηθεί είτε ως ευγενής και απαισιόδοξη είτε ως ευγενής και αξιοθαύμαστη. Για τους ανθρώπους της επιστήμης, είναι ένας ήρωας. Αρνούμενος στον άνθρωπο μια προνομιακή θέση στην δημιουργία, .. επιβεβαιώνει με τη δική του πνευματική τόλμη, την αξιοπρέπεια του ανθρώπου.
Ο άνθρωπος είναι ένας κένταυρος, ένας κουβάρι σάρκας και νου, θεία έμπνευση μαζί και σκόνη.
Μένω διαρκώς έκπληκτος από την απανθρωπιά του ανθρώπου προς τον άνθρωπο.
Μια χώρα θεωρείται τόσο περισσότερο πολιτισμένη όσο περισσότερο η σοφία και η αποτελεσματικότητα των νόμων της προστατεύουν έναν αδύναμο άνθρωπο από το να γίνει ακόμη πιο αδύναμος και εμποδίζουν έναν ισχυρό από το να γίνει ακόμη ισχυρότερος.
O κόσμος ξεκίνησε χωρίς τον άνθρωπο και θα τελειώσει χωρίς αυτόν.
Συνεπώς, ισχυρίζομαι ότι θα δείξω όχι πως σκέφτονται οι άνθρωποι στους μύθους, αλλά πώς οι μύθοι λειτουργούν στα μυαλά των ανθρώπων χωρίς εκείνοι να το αντιλαμβάνονται.
Γιατί απλά κάποιοι άνθρωποι είναι τόσο πολύ ξεχωριστοί, που αξίζει να ζεις, μόνο και μόνο για να τους συναντήσεις, κάποτε…
Εκείνον τον καιρό έψαχνα να βρω κάτι που είχα χάσει (αν το βρω, ίσως σωθώ — ίσως σωθεί κι η ανθρωπότητα)
Όλες οι ιδέες που φιλοδοξούν να κάνουν την ανθρωπότητα ευτυχισμένη μού φαίνονται παρανοϊκές.
Ο ρόλος μου στην κοινωνία ως καλλιτέχνη είναι να προσπαθώ να εκφράσω το κοινό αίσθημα. Όχι να λέω στους ανθρώπους πώς να αισθάνονται, όπως ο ιεροκήρυκας ή ο πολιτικός.
Οι άνθρωποι γίνονται γελοίοι μόνον όταν θέλουν να παραστήσουν κάτι που δεν είναι.
Ο άνθρωπος είναι δυστυχισμένος επειδή είναι ανικανοποίητος.
Κάθε άνθρωπος μπορεί να ανθίσει με εκατό απροσδόκητα ταλέντα και ικανότητες, φτάνει να του δοθεί απλώς η ευκαιρία.
Οι θρησκείες θα αφανίσουν τον άνθρωπο γιατί διδάσκουν χωρίς την φερεγγυότητα της επιστήμης. Θεμελιώνουν απάνω στη ανεξέλεγκτη φαντασία.
Ο φόβος και ο πόνος μπροστά στο θάνατο είναι η αιτία που έπλασε ο άνθρωπος τον κάτω κόσμο και τον Αδη. Και πάντα μέσα στη σφαίρα της ποίησης. Στη σφαίρα της θρησκείας όμως η αιτία αυτής της επινόησης, πέρα από το φόβο και τον πόνο, εκπορεύτηκε κυρίαρχα από το χυδαίο στοιχείο της ανθρώπινης φύσης. Και τέτοιο ονομάζω την ημιμάθεια, τον εγωισμό, και την ανανδρία…
Αυτόν τον πανικό φόβο μπροστά στο θάνατο είναι που δεν άντεξε ο άνθρωπος. Δε βρήκε τη βούληση να τον νικήσει. Να τον παραδεχτεί, να τον αναγνωρίσει. Να υποταχθεί ευγενικά και περήφανα στο αδυσώπητο φυσικό και στο αδυσώπητο δίκιο του.
Φιλία ... γεννιέται τη στιγμή που ένας άνθρωπος λέει στον άλλο: Τι! Κι εσύ; Νόμιζα ότι μονάχα εγώ….
Αγαπούσε τους ανθρώπους όσο φοβόταν και μισούσε τα άτομα.
Στον άνθρωπο με κακή αγωγή, το θάρρος γίνεται θράσος, η σοφία σχολαστικότητα, η ευφυΐα κοροϊδία, η απλότητα βαναυσότητα και η ευγένεια γίνεται κολακεία.
Η Ιατρική κάνει τους ανθρώπους άρρωστους, τα Μαθηματικά τους κάνουν θλιμμένους και η Θεολογία τους κάνει αμαρτωλούς.
Κάθε άνθρωπος πρέπει να έχει τουλάχιστον δύο πράγματα μόνος του, την δική του πίστη και τον δικό του θάνατο.
Χωρίς αξιοπρέπεια δεν υπάρχει ελευθερία, χωρίς δικαιοσύνη δεν υπάρχει αξιοπρέπεια και χωρίς ανεξαρτησία δεν υπάρχουν ελεύθεροι άνθρωποι
Η πρώτη κραυγή του ανθρώπου είναι κλάμα. Από εκεί και πέρα οι άνθρωποι ή παραμένουν άνθρωποι και κλαίνε ή γίνονται τέρατα και κάνουν τους άλλους να κλαίνε.
Λασπωμένη, ατιμασμένη, βουτηγμένη μέσα στο ίδιο της το αίμα, να πώς παρουσιάζεται η αστική κοινωνία, να ποιο είναι το πραγματικό της πρόσωπο. Τώρα μοιάζει με θηρίο αρπαχτικό, όργιο αναρχίας, μάστιγα του πολιτισμού και της ανθρωπότητας.
Χυδαία γλώσσα δεν υπάρχει. Υπάρχουσι χυδαίοι άνθρωποι.
Αν ένας άνθρωπος δεν είναι πιστός στον εαυτό του και στα πιστεύω του, δεν μπορεί να είναι πιστός σε τίποτα.
Γενικά οι άνθρωποι είναι αχάριστοι, ασταθείς και υποκριτές, προτιμούν να αποφεύγουν τον κίνδυνο και είναι αχόρταγοι για κέρδος.
Οι άνθρωποι έχουν το ελάττωμα, όταν έχει νηνεμία να νομίζουν ότι δεν θα έρθει ποτέ καταιγίδα και δεν προετοιμάζονται.
Οι άνθρωποι είναι τόσο αφελείς και τόσο έτοιμοι να υπακούσουν, ώστε ποτέ δεν θα λείψουν τα θύματα για να κάνει τις απάτες του κάποιος αχρείος.
Και λευτερωθήκαμεν από τους Τούρκους και σκλαβωθήκαμεν εις ανθρώπους κακορίζικους, όπου ήταν η ακαθαρσία της Ευρώπης.
Το θερίον είπαν θερίον κι ο άνθρωπος είναι χερότερος.
Τούτη την πατρίδα την έχομεν όλοι μαζί, και σοφοί κι αμαθείς, και πλούσιοι και φτωχοί, και πολιτικοί και στρατιωτικοί, και οι πλέον μικρότεροι άνθρωποι.
Εμείς οι αναρχικοί δεν θέλουμε να απελευθερώσουμε τους ανθρώπους. θέλουμε οι άνθρωποι να απελευθερώσουν τους εαυτούς τους.
Αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία είναι οι άνθρωποι να χάσουν τα προβατίσια ένστικτα και τις συνήθειες που τους ενέπνευσε η χιλιετής δουλεία και να μαθαίνουν να σκέπτονται και να ενεργούν ελεύθερα.
Ο άνθρωπος γεννήθηκε όταν για πρώτη φορά, μπροστά σε ένα πτώμα, αναρωτήθηκε: «γιατί;»
Χρειάζονται εξήντα χρόνια για να ολοκληρωθεί ένας άνθρωπος, και μετά είναι καλός μόνο για να πεθάνει.
Τι είναι ο άνθρωπος; Ένας θλιβερός μικρός σωρός από μυστικά.
Η τέχνη είναι ο πιο σύντομος δρόμος από άνθρωπο σε άνθρωπο.
Ο πολιτισμός είναι αυτό που κάνει τον άνθρωπο κάτι περισσότερο από ένα ατύχημα του σύμπαντος.
Ένας άνθρωπος δεν ζει μόνο την προσωπική του ζωή, αλλά επιπλέον, συνειδητά ή ασυνείδητα, και τη ζωή της εποχής του και των συγχρόνων του.
Κάθε λογικός άνθρωπος πρέπει να είναι μετριοπαθής σοσιαλιστής.
Κανείς δεν γεννιέται, μισώντας κάποιον για το χρώμα του δέρματος, την καταγωγή ή τη θρησκεία του. Οι άνθρωποι μαθαίνουν να μισούν κι αν μπορούν να διδαχθούν το μίσος, μπορούν να διδαχθούν και την αγάπη, η οποία έρχεται πιο φυσικά στην ανθρώπινη καρδιά.
Είναι σοφό, το να πείθεις τους ανθρώπους να κάνουν πράγματα, κάνοντάς τους να πιστεύουν ότι ήταν δική τους ιδέα.
Είμαι βαθιά αισιόδοξος. Υπήρξαν πολλές σκοτεινές στιγμές, κατά τις οποίες η πίστη μου στην ανθρωπότητα δοκιμάστηκε αλλά δεν επέτρεψα στον εαυτό μου να παραδοθεί στην απελπισία. Η απελπισία οδηγεί στην ήττα και τον θάνατο.
Δεν υπήρξα Μεσσίας αλλά ένας συνηθισμένος άνθρωπος, που έγινε ηγέτης, κάτω από εξαιρετικές συνθήκες.
Πάντα θα υπάρχουν άνθρωποι που θα σε πληγώνουν, όμως πρέπει να συνεχίσεις να εμπιστεύεσαι.
Γίνε καλύτερος άνθρωπος και να είσαι σίγουρος για το ποιός είσαι πριν γνωρίσεις κάποιον, ελπίζοντας ότι αυτός ο άνθρωπος ξέρει ποιος είσαι.
Ο άνθρωπος είναι οι σχέσεις του.
Κάθε άνθρωπος γεννιέται βασιλιάς. Το πρόβλημα έγκειται στο να βρει μέσα στον εαυτό του τα εργαλεία με τα οποία φτιάχνεται ο θρόνος ΤΟΥ.
Κάθε ανθρώπινο ον έχει μέσα του έναν ιδανικό άνθρωπο, όπως ακριβώς κάθε κομμάτι μαρμάρου περιέχει σε ακατέργαστη μορφή ένα άγαλμα τόσο όμορφο όσο αυτό του θεού Απόλλωνα που έφτιαξε ο Έλληνας Πραξιτέλης.
Ελευθερία είναι το δικαίωμα του κάθε ανθρώπου να είναι ειλικρινής, να σκέφτεται και να μιλάει χωρίς να υποκρίνεται.
Η πιο όμορφη και παθιασμένη έκφραση αγάπης του ανθρώπου είναι η αγάπη για την χώρα του.
Ο άνθρωπος χωρίς πατρίδα είναι σαν δέντρο στην θάλασσα.
Πατρίδα είναι η ανθρωπότητα
Το πρώτο καθήκον κάθε ανθρώπου είναι να σκεφτεί ο ίδιος.
Δεν υπάρχουν άνθρωποι πιο ελεεινοί από εκείνους που βλέπουν στις ανάγκες της χώρας τους ένα μέσο για να ικανοποιήσουν τη ματαιοδοξία τους ή να βρεθούν με περιουσία.
«Η μεγαλύτερη εμμονή μου είναι να δείξω στους Αφρικανούς και στον κόσμο ποιοι είναι πραγματικά οι άνθρωποι της Αφρικής».
Ο πολιτικός είναι, κύριοι, ένας άνθρωπος ικανός για το πολλάκις εξαμαρτείν, ένας άνθρωπος που ποτέ του δεν κάνει το πάθημα μάθημα. Διαβολεμένος!
Ο φυσικός ρόλος του ανθρώπου τον εικοστό αιώνα είναι το άγχος.
Δεν έχω κλειστεί σε κανέναν πύργο. Κλείνεται κανένας σ' έναν πύργο όταν έχει κλειστεί σε μια ιδεολογία. Αυτός μένει αμετακίνητος. Στο μόνο που μένω αμετακίνητη είναι η πίστη μου στον άνθρωπο.
Πράγματι, χαριτωμένος είναι ο άνθρωπος, αν είναι άνθρωπος.
Ανήρ γαρ άνδρα, και πόλεις σώζει πόλην: O άνθρωπος σώζει τον άνθρωπο και η πόλη σώζει την πόλη.
Η υπεροψία είναι μεγάλο κακό για τους ανθρώπους.
-«Άνθρωποι που ως παιδιά έλαβαν στοργή και συμπαράσταση υιοθετούν από νωρίς τον γεμάτο κατανόηση και αυτόνομο τρόπο συμπεριφοράς των γονιών τους. Η αυτοπεποίθηση, η ικανότητα να αποφασίζουν και να συμπονούν ήταν κοινές σε όλους τους σωτήρες.»
Οι παπαγάλοι και οι χελώνες ζουν περισσότερο απο τον άνθρωπο. Ο άνθρωπος ζει περισσότερο απο τον σκύλο. Ο σκύλος ζει περισσότερο απο τον έρωτα.
Διαμόρφωσε ένα ενδιαφέρον προς την ζωή καθώς την παρακολουθείς. Για τους ανθρώπους, τα πράγματα, την λογοτεχνία, την μουσική – ο κόσμος είναι τόσο πλούσιος, βρίθει από μεγάλους θησαυρούς, από όμορφες ψυχές κι από ενδιαφέροντες ανθρώπους. Ξέχνα τον εαυτό σου.
Ο πραγματικός εχθρός του ανθρώπου είναι η γενίκευση.
Η παιδική ηλικία δείχνει τον άνθρωπο, όπως το πρωί τη μέρα.
Η θέση μας στην ανθρωπότητα ως γυναίκες δεν πρέπει να αποκτάται με ικεσίες αλλά με αγώνα.
Είμαι φιλόδοξη για την ανθρωπότητα: Θα ήθελα όλοι να ήταν καλλιτέχνες, αρκετά ποιητικοί ώστε η ανθρώπινη ματαιοδοξία να εξαφανιστεί.
Οι νέοι άνθρωποι έχουν την ανόητη ιδέα πως ό, τι είναι νέο για αυτούς πρέπει να είναι νέο για όλους τους άλλους. Δεν έχει σημασία πόσο αντισυμβατικοί γίνονται, απλά επαναλαμβάνουν, ό, τι άλλοι πριν από αυτούς έχουν κάνει.
Αν οι άνθρωποι ήξεραν πόσο πολύ δούλεψα για να τελειοποιήσω την τέχνη μου, δεν θα τους φαινόταν τελικά τόσο υπέροχη.
Ένας άνθρωπος ζωγραφίζει με το μυαλό του και όχι με τα χέρια του.
Ο θάνατος και ο έρωτας είναι τα δυο φτερά που μεταφέρουν τον άνθρωπο στον Παράδεισο.
Το φως της αλήθειας έκαμε πολλούς ανθρώπους να ζητούν να κρυφτούν πίσω από τον ίσκιο της.
Οι άνθρωποι μοιάζουν στις υποσχέσεις τους. Στις πράξεις τους διαφέρουν.
Είναι παράξενη δουλειά να κάνεις τίμιους ανθρώπους να γελούν.
Η πεποίθηση ότι η επιτυχία χαλάει τους ανθρώπους, κάνοντας τους εγωιστές και ματαιόδοξους, είναι λανθασμένη. Αντίθετα τους κάνει ταπεινόφρονες, ανεκτικούς και ευγενικούς. Η αποτυχία είναι που κάνει τους ανθρώπους πικρόχολους και σκληρούς.
Καλοντυμένος άνθρωπος είναι εκείνος που δεν προσέξατε τι φορούσε.
Όταν οι άνθρωποι ζητούν να τους κριτικάρεις, αυτό που πραγματικά περιμένουν είναι να τους παινέψεις.
Οι άνθρωποι συζητούν την τέχνη μου και προσποιούνται πως την καταλαβαίνουν, σαν να είναι απαραίτητο να κατανοήσουν, ενώ το μόνο που χρειάζεται είναι να αγαπούν.
Για να μεγαλουργήσεις, δεν είναι ανάγκη να είσαι μεγαλοφυΐα. Ούτε είναι ανάγκη να είσαι πάνω από τους άλλους ανθρώπους. Πρέπει να είσαι μαζί τους.
Όσο λιγότερο σκέφτονται οι άνθρωποι, τόσο περισσότερο μιλούν.
Αν η βοήθεια κι η σωτηρία πρόκειται να έρθει, θα έρθει μονάχα από τα παιδιά, γιατί τα παιδιά γίνονται άνθρωποι.
Κανένα ζωντανό πλάσμα δεν είναι από την φύση του άπληστο, εκτός λόγω του φόβου της έλλειψης, ή στην περίπτωση του ανθρώπου, από ματαιοδοξία, από την ιδέα ότι είναι κάποιος καλύτερος αν μπορεί να εμφανίσει μεγαλύτερη περιουσία από τους άλλους.
Βλέπω τον εαυτό μου ως ένα έξυπνο, ευαίσθητο άνθρωπο, με την ψυχή ενός κλόουν που με σπρώχνει να διαλύω τις πιο σημαντικές μου στιγμές.
Δείξε σε όλο τον κόσμο ότι δεν φοβάσαι. Μείνε σιωπηλός αν το επιλέξεις, όμως αν χρειαστεί να μιλήσεις, μίλησε με τέτοιο τρόπο ώστε οι άνθρωποι να σε θυμούνται.
Οι άνθρωποι είναι παιχνίδια των συνθηκών, ενώ νομίζουν ότι οι συνθήκες είναι παιχνίδια δικά τους.
Τι είναι η φήμη; Το πλεονέκτημα του να είσαι γνωστός σε ανθρώπου που δεν ξέρεις και για τους οποίους δεν νοιάζεσαι.
Το να βοηθάς τους συνανθρώπους σου είναι ωραίο, αλλά μόνο όταν γίνεται με χαρά, με όλη σου την καρδιά και με ελεύθερο πνεύμα.
Όλη η ανθρωπότητα είναι πάθος. Χωρίς πάθος, η θρησκεία, η ιστορία, τα μυθιστορήματα, η τέχνη δεν θα υπήρχαν.
Λίγοι άνθρωποι ανεβαίνουν στην εκτίμησή μας αν τους εξετάσουμε από πολύ κοντά.
-Όλοι οι άνθρωποι είναι καλοί, όμως υπάρχουν κακές πράξεις. Δράσεις και αντιδράσεις.
Η ανθρωπότητα είναι μια κοινότητα
Δεν ενδιαφέρομαι για το πώς κινούνται οι άνθρωποι. Ενδιαφέρομαι για το τι τους κάνει να κινηθούν.
Οι άνθρωποι θα ρωτήσουν γελώντας: «Πώς πήγε;». Και η απάντηση μου θα ήταν πάντα γελώντας, "Θα πρέπει να ρωτήσετε τον Ravel".
Δεν με ενδιαφέρει αν οι άνθρωποι με μισούν. Φαντάζομαι πως οι περισσότεροι αυτό νιώθουν. Το ερώτημα είναι αν βρίσκονται σε θέση να κάνουν κάτι γι’ αυτό.
Είναι αλήθεια πως κατά μία έννοια οι λυγμοί του ανθρώπου αφήνουν μια γεύση αιωνιότητας.
Τίποτε δεν κάνει τον άνθρωπο να υποπτεύεται περισσότερο από το να γνωρίζει λίγα πράγματα.
Ο τρόπος της τύχης είναι σαν τον γαλαξία στον ουρανό, μια σειρά από μικρά αστέρια, που δεν φαίνονται χωριστά, αλλά δίνουν φως όλα μαζί, έτσι και μια σειρά από μικρές και διάσπαρτες αρετές, ή μάλλον ικανότητες και συνήθειες είναι που κάνουν τους ανθρώπους τυχερούς.
Αν ένας άνθρωπος κοιτάξει τριγύρω του επίμονα και προσεκτικά, θα δει την Τύχη του, η οποία μπορεί να είναι τυφλή αλλά όχι αόρατη.
Υπάρχει μια διαφορά μεταξύ της ευτυχίας και της σοφίας: Αυτός που θεωρεί τον εαυτό του τον πιο ευτυχισμένος άνθρωπο ίσως και πραγματικά να είναι, αλλά αυτός που σκέφτεται τον εαυτό του ως τον σοφότερο είναι γενικά ο μεγαλύτερος ανόητος.
Οι σοφοί άνθρωποι φτιάχνουν περισσότερες ευκαιρίες από όσες βρίσκουν.
Η φαντασία δόθηκε στον άνθρωπο για να τον αποζημιώσει για αυτό που δεν είναι.H αίσθηση του χιούμορ για να τον παρηγορήσει για αυτό που είναι.
Περιέργως, μου αρέσει το είδος στο οποίο ανήκω: οι άνθρωποι.
Να σκέφτεσαι σαν άνθρωπος της δράσης και να δρας σαν άνθρωπος της σκέψης.
Ποιο από τα δύο είναι άραγε ικανό να εξυψώσει περισσότερο τον άνθρωπο: «Η μουσική ή ο έρωτας;»
Η απανθρωπιά του ανθρώπου προς τον άνθρωπο προξενεί αμέτρητους θρήνους.
Αυτό είναι το σημάδι ενός αξιοθαύμαστου ανθρώπου: η σταθερότητα μπροστά στο πρόβλημα.
Μην ασκείτε απλά την τέχνη σας, αλλά εξαναγκάστε τον δρόμο σας μέσα στα μυστικά της, η τέχνη το αξίζει, γιατί μπορεί να ανυψώσει τον άνθρωπο στο Θείο.
Συνήθεια: Χειροπέδες για τον ελεύθερο άνθρωπο.
Σέβομαι την καλοσύνη στους ανθρώπους πρώτα απ' όλα και μετά την καλοσύνη στα ζώα. Δεν σέβομαι το νόμο. Έχω απόλυτη ασέβεια για οτιδήποτε σχετίζεται με την κοινωνία εκτός από αυτό που κάνει τους δρόμους πιο ασφαλείς, τη μπύρα πιο δυνατή, το φαγητό φθηνότερο και τους γέροντες και τις γριές πιο ζεστούς το χειμώνα και πιο χαρούμενους το καλοκαίρι
Μόνο ένας ανόητος μαθαίνει από τα λάθη του. Ο έξυπνος άνθρωπος μαθαίνει από τα λάθη των άλλων.
Οι άνθρωποι ποτέ δεν λένε τόσα ψέματα, όσα μετά το κυνήγι, στη διάρκεια του πολέμου και πριν τις εκλογές.
Η ζωή διαμορφώνεται από μια μοναδική στιγμή, τη στιγμή κατά την οποία ο άνθρωπος συνειδητοποιεί, μια για πάντα, ποιος είναι.
Μερικοί άνθρωποι δεν κάνουν ποτέ τρέλες. Τι τρομακτική που πρέπει να είναι η ζωή τους!
Ο Άνθρωπος είναι η απάντηση, όποια κι αν είναι η ερώτηση.
Οι ήττες και οι νίκες των ανθρώπων στην κορυφή δεν είναι πάντα ήττες και νίκες για τους ανθρώπους στον πάτο.
Οι άνθρωποι παραείναι ανθεκτικοί, αυτό είναι το πρόβλημα. Είναι σε θέση να κάνουν υπερβολικά πολλά σε βάρος του εαυτού τους. Αντέχουν υπερβολικά πολύ.
Το Θείον Φως είναι μέσα στον άνθρωπο, παρουσιάζεται στις αισθήσεις και στην κατανόηση του, όμως ο άνθρωπος το απορρίπτει.
Η αλήθεια δεν αλλάζει, επειδή την πιστεύουν πολλοί ή λίγοι άνθρωποι.
Κανείς δεν είναι πιο αλαζονικός προς τις γυναίκες, πιο επιθετικός ή περιφρονητικός, από τον άνθρωπο που είναι ανήσυχος για τον ανδρισμό του.
Στη Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του ανθρώπου ξέχασαν δύο δικαιώματα: της αντίρρησης και της φυγής.
Η ποίηση και η πρόοδος μοιάζουν με δυο ανθρώπους που μισούνται με ένα ενστικτώδες μίσος και που όταν συναντηθούν στον ίδιο δρόμο, ο ένας από τους δύο πρέπει να παραμερίσει.
Ας είμαστε επιφυλακτικοί απέναντι στον κοινό άνθρωπο, στην κοινή λογική, στο συναίσθημα, στην έμπνευση και στο προφανές.
Ο μοναδικός λυρισμός που έχει ο κοινός άνθρωπος είναι η σεξουαλικότητα.
Όσοι είναι οι ανθρώποι τόσω λογιών είναι και τα μεράκια που τους παιδεύουν.
Δεν είναι κακοί οι άνθρωποι, φτάνει να καταλάβει ο ένας τον άλλο.
Έτσι πλάστηκε από θεού ο άνθρωπος, να συνταιριάζεται με το κάθε τι, μα καλό είναι μα κακό. Αν δεν ήταν έτσι θα τρελαινόταν όλος ο κόσμος με τ’ ανεπάντεχα που τόνε βρίσκουν κάθε τόσο.
Ο άνθρωπος είναι μαθητής, ο πόνος είναι δάσκαλος.
Μεγάλοι καλλιτέχνες είναι αυτοί που επιβάλλουν στην ανθρωπότητα τις αυταπάτες τους.
Όπως ο ζογκλέρ, εξαπατά με τα κόλπα του, ο άνθρωπος παραπλανιέται από τον εγωισμό, το ψέμα και την ψευδαίσθηση.
Ο άνθρωπος είναι ελεύθερος από τη στιγμή που το θελήσει να είναι. Εκτιμώντας την υπεροχή των άλλων, την κάνουμε κτήμα μας.
Ο πόλεμος δεν είναι τίποτε άλλο από έργο βάρβαρων ανθρώπων που μ' αυτόν επιδιώκουν να υποδουλώσουν άλλους ανθρώπους.
Σε σχέση με τον ευφυή άνθρωπο, ο βλάκας υπερτερεί στο εξής: είναι πάντοτε ευχαριστημένος με τον εαυτό του.
Η μεγαλύτερη ένδειξη τρέλας είναι η δυσαναλογία ανάμεσα στα σχέδια κάποιου ανθρώπου και τις δυνατότητές του.
Ο λόγος που οι περισσότεροι άνθρωποι δεν πετυχαίνουν είναι ότι ανταλλάσσουν αυτό που περισσότερο θέλουν με αυτό που θέλουν εκείνη τη στιγμή.
Είναι ο άνθρωπος μια από τις γκάφες του Θεού ή ο Θεός μια από τις γκάφες του ανθρώπου;
Τι είναι ο πίθηκος για τον άνθρωπο; Ένα αντικείμενο για περίγελο ή μια επώδυνη ντροπή. Και ακριβώς το ίδιο πρέπει να είναι ο άνθρωπος για τον Υπεράνθρωπο: ένα αντικείμενο για περίγελο ή μια επώδυνη ντροπή.
Οι αδύναμοι και οι αποτυχημένοι πρέπει να εκλείψουν: είναι η πρώτη αρχή της δικής μας αγάπης για τον άνθρωπο. (δλδ να τους βοηθήσουμε να μην είναι αδύνατοι και αποτυχημένοι, όχι να τους εξολοθρεύσουμε όπως κάποιοι το παρερμήνευαν)
Θα έρθει η εποχή που άνθρωποι όπως εγώ θα κοιτάξουν την δολοφονία των ζώων όπως τώρα κοιτάνε την δολοφονία ανθρώπων.
Οι περισσότεροι άνθρωποι χάνουν 25 με 30 χρόνια ζωής προτού ξεπεράσουν τόσο τα πραγματικά όσο και τα συμβατικά ψέματα που τους περιβάλλουν.
Ο σαρκασμός με βοηθά να ξεπεράσω τη σκληρότητα της πραγματικότητας που ζούμε, απαλύνει τον πόνο και κάνει τους ανθρώπους να χαμογελούν.
Αν βασιστούμε στις θεωρίες των θεολόγων, θα πρέπει να συμπεράνουμε ότι ο Θεός έπλασε τους ανθρώπους με μοναδικό σκοπό να γεμίσει με κόσμο την κόλαση.
Η ιδέα του Θεού είναι το μόνο λάθος που δεν μπορώ να συγχωρήσω στον άνθρωπο.
Δεν υπάρχει αμαρτία πιο βλαβερή για την ευτυχία του ανθρώπου από το φθόνο.
Αν ο άνθρωπος είναι ελεύθερος, τότε ο Θεός δεν είναι.
Σαν ένας άνθρωπος που περπατεί μόνος και μέσα στο τρισκόταδο, αποφάσισα να πηγαίνω τόσο αργά και να χρησιμοποιώ σε όλα τόση περίσκεψη ώστε κι αν ακόμα προχωρούσα πολύ λίγο, τουλάχιστον θα φυλαγόμουν καλά από τα πεσίματα.
Ο άνθρωπος είναι κοινωνικό ον που σιχαίνεται τους ομοίους του.
Έχω γράψει πολύ λιγότερο από ό, τι οι περισσότεροι άνθρωποι που γράφουν. Έχω πιει πολύ περισσότερο από ό, τι οι περισσότεροι άνθρωποι που πίνουν.
Αυτοί οι άνθρωποι δεν μπορούν να απολαύσουν όσα τους έχει δώσει ο Θεός επειδή βλέπουν και λαχταρούν ό, τι δεν τους έχει δώσει.
Όλοι οι άνθρωποι, αν μπορούσαν, θα ήταν τύραννοι.
Αν δεν υπήρχαν κακοί άνθρωποι δεν θα υπήρχαν και καλοί δικηγόροι.
Οι άνθρωποι χρειάζονται δυσκολίες και αντιστάσεις για να αποκτήσουν ψυχική δύναμη.
Οι άνθρωποι σπάνια κάνουν αυτό στο οποίο πιστεύουν. Κάνουν ό, τι είναι βολικό και μετά μετανοούν.
Κανένας άνθρωπος δεν έχει πάρει το δικαίωμα από την φύση να εξουσιάζει τους συνανθρώπους του.
Κάθε άνθρωπος έχει την αξιοπρέπειά του. Είμαι πρόθυμος να ξεχάσω τη δική μου αλλά όταν εγώ το αποφασίσω, όχι όταν κάποιος άλλος μου το λέει.
Μπορείς να ονειρευτείς, να σχεδιάσεις και να δημιουργήσεις το ομορφότερο πράγμα στον κόσμο, χρειάζονται όμως οι άνθρωποι, η παρουσία τους, για να μετατραπεί το όνειρο σε πραγματικότητα.
Κανένας άνθρωπος δεν είναι νησί, ακέραιος μοναχός. Κάθε άνθρωπος είναι ένα κομμάτι ηπείρου, ένα μέρος στεριάς.
Ο άνθρωπος είναι δυστυχισμένος γιατί δεν ξέρει ότι είναι ευτυχισμένος.
Αν ο άνθρωπος επινόησε το διάβολο, τότε τον φαντάστηκε κατ’ εικόνα και ομοίωσή του.
Μου φαίνεται πως το δεύτερο μισό της ζωής ενός ανθρώπου δεν αποτελείται από τίποτε άλλο παρά από τις συνήθειες που μάζεψε στο πρώτο μισό.
Το πρόβλημα με τους περισσότερους ανθρώπους είναι ότι σκέφτονται περισσότερο με τις ελπίδες, τους φόβους και τις επιθυμίες τους παρά με το μυαλό τους.
Η Χριστιανική θεολογία και πράξη κατάγονται κατά μεγάλο μέρος από τα μυστήρια της Ελλάδας -τα Ελευσίνια και τα Ορφικά- από τα Ελληνικά δόγματα τού θείου Υιού (Ιάκχου), πού πεθαίνει για την ανθρωπότητα και αναστήνεται.
Μπορεί να είναι αλήθεια ότι δεν μπορείς να εξαπατήσεις όλους τους ανθρώπους για πάντα, αλλά μπορείς να εξαπατήσεις αρκετούς από αυτούς για αρκετό καιρό, ώστε να κυβερνήσεις μια μεγάλη χώρα.
Νομίζω τους ανθρώπους ουκ εν τη οικία τον πλούτον και την πενίαν έχειν, αλλ’ εν ταις ψυχαίς. (Ο πλούτος και η φτώχεια του ανθρώπου δεν βρίσκεται στο σπίτι του αλλά στην ψυχή του).
Ο άνθρωπος δεν θέλει πολλά για να είναι ευτυχισμένος. Φτάνει να έχει δυο τρεις φίλους να τον αγαπάνε πραγματικά και τόσα χρήματα για να μπορεί να τους κερνά.
Εγώ τους ίδιους ανθρώπους έβλεπα να κανονίζουν επί χούντας, τους ίδιους βλέπω και τώρα.
Ο άνθρωπος που δημιουργεί πρέπει, να ελπίζει πως κάποτε θ’ αλλάξουν τα πράγματα και ν’ αγωνιστεί γι αυτό.
Όταν ο άνθρωπος δημιουργεί θεούς, θεός δεν υπάρχει.
Ζωή χωρίς τραγωδία δεν αξίζει στον άνθρωπο.
Τα μικρά πράγματα επηρεάζουν τους μικρούς ανθρώπου.
Ο θαρραλέος άνθρωπος υπερτερεί σε όλα. Θαρσαλέος ανήρ εν πάσιν αμείνων.
Κι η σκέψη, θεραπαινίδα περήφανη του Ανθρώπου, Μεθυσμένη, ξεχύνοταν τώρα να οδηγήσει
Ο άνθρωπος μπορεί να είναι ευτυχισμένος μόνο όταν δεν θεωρεί πως αντικείμενο της ζωής είναι η ευτυχία.
Όλη η πολεμική προπαγάνδα, οι κραυγές και τα ψέματα και το μίσος, έρχονται, όλα ανεξαιρέτως, από ανθρώπους που δεν πολεμούν.
Ελευθερία είναι το δικαίωμα να λες στους ανθρώπους αυτό που δεν θέλουν ν’ ακούσουν.
Οι περισσότεροι άνθρωποι είναι άλλοι άνθρωποι. Γνώμες κάποιου άλλου είναι οι σκέψεις τους, μίμηση οι ζωές τους, αντιγραφή τα πάθη τους.
Στη σημερινή εποχή οι άνθρωποι γνωρίζουν την τιμή όλων των πραγμάτων αλλά αγνοούν την αξία τους
Ο καθένας γεννιέται βασιλιάς και οι περισσότεροι άνθρωποι πεθαίνουν στην εξορία, όπως οι περισσότεροι βασιλιάδες.
Θεωρώ το θέατρο ως τη μεγαλύτερη από όλες τις μορφές τέχνης, τον πιο άμεσο τρόπο με τον οποίο ένας άνθρωπος μπορεί να μοιραστεί με τους άλλους ανθρώπους την αίσθηση του τι σημαίνει να είσαι άνθρωπος.
Άραγε οι άνθρωποι συνειδητοποιούν ποτέ τη ζωή όσο ζουν?
Λίγοι άνθρωποι έχουν την αρετή να αντισταθούν στο μεγαλύτερο πλειοδότη.
Η πρώτη μου επιθυμία είναι να δούμε αυτήν την μάστιγα της ανθρωπότητας, τον πόλεμο, να εξαφανιστεί από τη γη.
Η Ανθρώπινη ψυχή έχει περισσότερο ανάγκη του ιδανικού παρά του πραγματικού.Με το πραγματικό ζει κανείς,με το ιδανικό υπάρχει. Λοιπόν θέλετε να λογαριάσουμε την διαφορά ; Τα ζώα ζουν,οι άνθρωποι υπάρχουν.
Από τους ανθρώπους δεν λείπει η δύναμη, λείπει η θέληση.
Όλοι οι σκληροί άνθρωποι περιγράφουν τους εαυτούς τους ως υπόδειγμα ειλικρίνειας.
Αν ένας άνθρωπος δεν αντιφάσκει ποτέ, πρέπει να είναι επειδή ποτέ δεν λέει τίποτα.
Ένας άνθρωπος δεν πεθαίνει από αγάπη ή από το συκώτι του ή από γηρατειά. Πεθαίνει επειδή είναι άνθρωπος.
Κάποιοι άνθρωποι θα πιστέψουν τα πάντα αν τους τα ψιθυρίσεις.
Στόχος μου είναι να αναστατώνω και να ενοχλώ τους ανθρώπους. Δεν πουλάω ψωμί, πουλάω μαγιά.
Είναι τόσο σημαντικό οι άνθρωποι σε νεαρή ηλικία να καλούνται να αγκαλιάσουν την κλασική μουσική και την όπερα.
Όσο τέλεια κι αν είναι τα φτερά του πουλιού, δεν θα μπορέσει να πετάξει χωρίς τον αέρα. Τα γεγονότα είναι ο αέρας της επιστήμης. Χωρίς αυτά ένας άνθρωπος της επιστήμης δεν μπορεί να ανυψωθεί.
Η σεξουαλική ελευθερία του σήμερα για τους περισσότερους ανθρώπους είναι πραγματικά μόνο μια σύμβαση, μια υποχρέωση, ένα κοινωνικό καθήκον, μια ανησυχία, ένα απαραίτητο χαρακτηριστικό του καταναλωτικού τρόπου ζωής.
Μεγαλοφυία: η ικανότητα να βλέπεις δέκα πράγματα εκεί που ο συνηθισμένος άνθρωπος βλέπει ένα.
Το διάβασμα απευθύνεται στη δύναμη. Ο άνθρωπος που διαβάζει πρέπει να είναι ένας άνθρωπος έντονα ζωντανός. Το βιβλίο πρέπει να είναι μια σφαίρα φωτός στο χέρι του.
Το πραγματικό πρόβλημα με τον πόλεμο (τον σύγχρονο πόλεμο) είναι ότι δεν δίνει σε κανένα μια πιθανότητα να σκοτώσει τους σωστούς ανθρώπους.
Η αλήθεια είναι πάντοτε παράλογος, και διά τούτο δεν την λέγουσι ποτέ οι φρόνιμοι και ηλικιωμένοι άνθρωποι, αλλά την ομολογούσιν οι μεθυσμένοι, οι τρελλοί, οι άρρωστοι και τα μικρά παιδία.
Η χώρα μας ήταν το κέντρο του γίγνεσθαι, δημιούργησε αυτά που ακόμα διδάσκονται –τους τελευταίους αιώνες τουλάχιστον– στα πανεπιστήμια όλου του κόσμου και τα χάρισε στην ανθρωπότητα. Παρεμπιπτόντως, για να θεωρηθεί μια χώρα ότι έχει πολιτισμό, πρέπει αυτά που παράγει να μη βλάπτουν τον άνθρωπο. Αυτό ο ελληνικός πολιτισμός το είχε πετύχει.
Αν προόδεψε λοιπόν ηθικά η πολιτισμένη ανθρωπότητα, προόδεψε -νομίζω- στην ηθική ευαισθησία, στη θεώρηση και κρίση της ηθικής συμπεριφοράς, όχι (ή -ας ελπίσομε- όχι ακόμη) και στην πράξη της αρετής.
Έχουμε ανάγκη από ένα σχολείο καινούργιο, για να μορφώσουμε ένα νέο τύπο ανθρώπου, εκείνον που θα στέκεται στερεά απάνω στη σύγχρονη κοινωνική πραγματικότητα και ταυτόχρονα θα πάρει στα σοβαρά το πεπρωμένο του
Οι άνθρωποι θα έπρεπε να είναι ένα από τα δύο: νέοι ή νεκροί.
Η μουσική είναι βασικά μελωδία, αρμονία και ρυθμός. Αλλά οι άνθρωποι μπορούν να κάνουν πολύ περισσότερα με τη μουσική. Μπορεί να είναι πολύ περιγραφική για όλους τους τομείς της ζωής.
Άνθρωπος: η δόξα και η ντροπή του σύμπαντος.
Τίποτε δεν είναι πιο ανυπόφορο για έναν άνθρωπο από το να είναι σε πλήρη απραξία, χωρίς ένα πάθος, χωρίς δουλειά, χωρίς διασκέδαση, χωρίς φροντίδες.
Καθώς οι άνθρωποι δεν είναι σε θέση να πολεμήσουν τον θάνατο, τη δυστυχία ή την άγνοια, αποφάσισαν για να μην είναι δυστυχισμένοι, να μην σκέφτονται γι’ αυτά τα πράγματα καθόλου.
Η επιστήμη δεν γνωρίζει χώρα, γιατί η γνώση ανήκει στην ανθρωπότητα, είναι η δάδα που φωτίζει όλο τον κόσμο.
Δεν μου αρέσουν οι άνθρωποι που ποτέ δεν έχουν σκοντάψει ή πέσει. Η αρετή τους είναι άψυχη και δεν έχει μεγάλη αξία. Η ζωή δεν έχει αποκαλύψει σε αυτούς την ομορφιά της.
Ο άνθρωπος γεννιέται για να ζήσει, όχι για να προετοιμάζεται για την ζωή.
Λογοτεχνία είναι η τέχνη της ανακάλυψης κάτι ασυνήθιστου για συνηθισμένους ανθρώπους και η διήγηση του ασυνήθιστου με συνηθισμένα λόγια.
Η πίστη σε βάναυσο θεό δημιουργεί βάναυσους ανθρώπους.
Αναφορικά με τη Βίβλο, είναι βλασφημία να χαρακτηρίζουμε αυτό το βιβλίο σαν λόγο του Θεού. Είναι ένα βιβλίο γεμάτο ψέματα και αντιφάσεις και εξιστορεί άσχημα γεγονότα και κακούς ανθρώπους.
Αφήνουμε πίσω μας, όχι ό,τι είναι χαραγμένο στα μνημεία, αλλά την επιρροή μας στους άλλους ανθρώπους.
Είναι αδύνατο να μην ζηλέψουμε τον άνθρωπο που μπορεί να απορρίψει τη λογική, αν και ξέρουμε πώς θα καταλήξει τελικά.
Δεν υπάρχουν κανόνες, όλοι οι άνθρωποι είναι εξαιρέσεις σε έναν κανόνα που δεν υπάρχει.
Είναι εύκολο να απομακρύνεις τους ανθρώπους. Αρκεί να μην τους πλησιάζεις.
Η λαμπρότητα ενός ωραίου ηλιοβασιλέματος, με καταθλίβει μ' όλη του την ομορφιά. Μπροστά σ' ένα τέτοιο θέαμα πάντα λέω : πόσο ευχαριστημένος πρέπει να νιώθει ένας ευτυχισμένος άνθρωπος αντικρίζοντας αυτόν τον ήλιο.
Ο άνθρωπος δεν έχει μεγαλύτερο εχθρό από τον εαυτό του.
Ο στόχος της εκπαίδευσης δεν είναι να αυξηθεί η ποσότητα της γνώσης, αλλά να δώσει τη δυνατότητα στα παιδιά να επινοούν και να ανακαλύπτουν, να δημιουργηθούν άνθρωποι ικανοί για νέα πράγματα.
Να είσαι παιδί με τα παιδιά, άνδρας με τους άνδρες, γέρος με τους γέρους και να προσαρμόζεσαι σε όλες της ηλικίες της ζωής, αυτό είναι το ταλέντο του σοφού ανθρώπου.
Ο άνθρωπος είναι το όνειρο μιας σκιάς.
«Αυτός είναι ένας από τους παλαιότερους γρίφους του ανθρώπου. Πώς μπορεί να εναρμονιστεί η ανεξαρτησία της ανθρώπινης θέλησης με το γεγονός ότι είμαστε αναπόσπαστα μέρη ενός σύμπαντος που υπόκειται στην άκαμπτη τάξη των νόμων της φύσης;
Είναι αδύνατο να βελτιωθεί ο κόσμος εάν πρώτα δεν βελτιωθεί ο άνθρωπος.
Άνθρωπος τελειωθείς βέλτιστον των ζώων, χωρισθέν δε νόμου και δίκης, χείριστον πάντων.
Για την τελειοποίηση του ανθρώπου τρία πράγματα συνδράμουν: η φύση, η μάθηση και η εξάσκηση. (Εις τελειότητα του ανθρώπου τρία δει συνδράμειν: φύσιν, μάθησιν και άσκησιν).
Άνθρωπος: αυτός που αναλογίζεται και κρίνει όσα έχει δει.
Ο έρωτας είναι όμοιος με το μεθύσι. Κάνει τους ανθρώπους θερμούς, εύθυμους και διαχυτικούς. (Τω μεθύειν το εράν όμοιόν εστι. Ποιεί γαρ θερμούς και ιλαρούς και διακεχυμένους).
Όπως το έδαφος, όσο και αν είναι γόνιμο, αδυνατεί να παράγει κάτι δίχως καλλιέργεια, έτσι και ο νους του ανθρώπου: δίχως την εκπαίδευση αδυνατεί να δώσει τους αναμενόμενους καρπούς.
Εγώ, από τη μεριά μου, αναρωτιέμαι από τι είδους αίσθημα, μυαλό ή λόγο κατεχόταν αυτός ο άνθρωπος που πρώτος μόλυνε το στόμα του με αίμα, και επέτρεψε στα χείλη του να αγγίξουν τη σάρκα ενός δολοφονημένου όντος. Που έστρωσε το τραπέζι του με τις κατακρεουργημένες μορφές των νεκρών σωμάτων, και ισχυρίστηκε ως καθημερινή τροφή και νόστιμα πιάτα αυτά που ήξερε πως ήταν όντα προικισμένα με κίνηση, με αντίληψη και με φωνή.
Η πολυλογία είναι μάστιγα συνδεόμενη στενά με μια δεύτερη μάστιγα, την περιέργεια, διότι οι φλύαροι άνθρωποι αρέσκονται στο να ακούν πολλά, για να έχουνε να λένε και πολλά.
Να συνηθίζουμε τα παιδιά να λέγουν την αλήθεια. Γιατί η ψευτιά είναι δουλοπρέπεια και δεν αξίζει να τη μιμούνται οι άνθρωποι
Όσο οι άνθρωποι θα χωρίζονται σε «έχοντες» και «μη έχοντες», σε κατέχοντες την εξουσία και καταπιεζόμενους από την εξουσία, σε διψαλέους για την ελευθερία (τους) και σε τρομαλέους μπρος στην ελευθερία (των άλλων), τούτη η γη δεν θα πάψει ν’ ανεμοδέρνεται από «οξύτητες», «αναταραχές» και «υπερβολές».
Η ανθρωπότητα ισορροπεί ανάμεσα στους Θεούς και τα θηρία.
Όλα αυτά φεύγουν για πάντα - γεγονότα, άνθρωποι, τα πάντα, γλιστρούν μακριά, όπως τα ασταμάτητα κύματα του ποταμού που εξαφανίζονται στη θάλασσα.
Ένας άνθρωπος δεν είναι αληθινά γενναίος αν φοβάται να φαίνεται ή να είναι, όταν υπάρχει λόγος, δειλός
Η αγάπη του Θεού αρχίζει από την αγάπη του ανθρώπου.
Αν υπάρχουν αφεντάδες, είναι γιατί υπάρχουν άνθρωποι που τους αρέσει να ‘ναι δούλοι.
Το χαρακτηριστικό του ανθρώπου όμως είναι το μίσος – το εκδηλώνει ακόμα και στον έρωτα…
Είναι μια κρύα χώρα, στην κορυφή των βουνών ο αέρας είναι τόσο καθαρός και υγιεινός, όποτε αρρωσταίνουν οι άνθρωποι που ζουν στις πόλεις ανεβαίνουν εκεί και γίνονται καλά...
Η ευγνωμοσύνη είναι ένα από τα απλούστερα αλλά πιο ισχυρά πράγματα που οι άνθρωποι μπορούν να κάνουν ο ένας για τον άλλον.
Κάποιοι άνθρωποι δεν θα μάθουν τίποτα, επειδή καταλαβαίνουν τα πάντα υπερβολικά γρήγορα.
Ο άνθρωπος ποτέ δεν θεωρεί τον εαυτό του ευτυχισμένο, παρά μόνο όταν απολαμβάνει αυτά που οι άλλοι επιθυμούν.
Στη ζωή υπάρχουν δύο είδη ανθρώπων: οι αισιόδοξοι και οι απαισιόδοξοι. Οι απαισιόδοξοι έχουν συνήθως δίκιο. Αν όμως η ανθρωπότητα έφτασε ως εδώ, το χρωστάει στους αισιόδοξους.
Κανένα λογικό επιχείρημα δεν θα έχει λογική επίδραση σε έναν άνθρωπο που δεν θέλει να υιοθετήσει μια λογική στάση.
Τις περισσότερες προσπάθειες που κάνουν οι άνθρωποι τις κάνουν απ' την αγάπη τους προς τον έπαινο, καθώς παθαίνουν και τις μεγαλύτερες καταστροφές από την αγάπη τους προς τις απολαύσεις.
Η έμπνευση είναι μια αφύπνιση, μια επιτάχυνση όλων των ικανοτήτων του ανθρώπου και εκδηλώνεται σε όλα τα υψηλά καλλιτεχνικά επιτεύγματα.
Ο άνθρωπος χρειάζεται ένα πράμα περισσότερο κι απ’ το ψωμί. Να βρει στη ζωή ένα σκοπό.
Όλοι οι άνθρωποι είναι θανατοποινίτες, μα το ξεχνούνε.
Δίκιο, ομορφιά, δίψα της αλήθειας, είναι πράματα ανυπόστατα για το θεριό. Ίσκιοι! Για τον άνθρωπο, οι ίσκιοι αυτοί είναι τα δείγματα της ανθρωποσύνης του…
Θεωρώ πως ο συνθέτης, όπως κι ο ποιητής, ο γλύπτης, ο ζωγράφος, έχει καθήκον να υπηρετεί τον άνθρωπο. Πρέπει να ομορφαίνει την ζωή και να την υπερασπίζεται.
Φορμαλισμός είναι η μουσική την οποία οι άνθρωποι δεν καταλαβαίνουν στο πρώτο άκουσμα.
Όλοι οι άνθρωποι είναι ίσοι και ελεύθεροι: η κοινωνία από τη φύση και τον προορισμό της είναι συνεπώς αυτόνομη και ακυβέρνητη.
Σε κάθε δεδομένη κοινωνία, η εξουσία του ανθρώπου πάνω στον άνθρωπο λειτουργεί αντιστρόφως ανάλογα προς την πνευματική ανάπτυξη αυτής της κοινωνίας.
Οι άνθρωποι θέλουν να μάθουν κολύμπι και ταυτόχρονα να κρατούν τα πόδια τους στη στεριά.
Οι άνθρωποι μπορεί να έχουν πολλά διαφορετικά πάθη. Το αληθινό είναι αυτό για χάρη του οποίου είναι έτοιμοι να εγκαταλείψουν τα υπόλοιπα.
"Όλων των πραγμάτων (αξιών) μέτρο είναι ο άνθρωπος, (Πάντων χρημάτων μέτρον έστιν άνθρωπος).
Ο άνθρωπος είναι θνητός με τους φόβους του, και αθάνατος με τις επιθυμίες του.
Όσο ο Άνθρωπος συνεχίζει να είναι ο άσπλαχνος καταστροφέας των κατώτερων όντων δεν θα γνωρίσει ποτέ υγεία και ειρήνη. Αυτός που σπείρει τον καρπό του φόνου και του πόνου δεν μπορεί να δρέψει χαρά κι αγάπη.
Τον Ντεμπισύ τον θαυμάζω και ως μουσικό και ως άνθρωπο, αλλά από τη φύση μου είμαι διαφορετικός από αυτόν. Νομίζω ότι έχω ακολουθήσει μια κατεύθυνση αντίθετη από τον συμβολισμό του Ντεμπισύ.
Οι περισσότεροι σκεπτόμενοι άνθρωποι δεν πιστεύουν στο Θεό, αλλά παρ’ όλα αυτά τον αισθάνονται.
Μόνο η απελευθέρωση της φυσικής ικανότητας του ανθρώπου για αγάπη μπορεί να κυριαρχήσει πάνω στην σαδιστική καταστρεπτικότητα του.
Πολλές φορές ένας άνθρωπος δεν γίνεται αυτό που μπορεί να γίνει, αν οι περιστάσεις δεν βοηθήσουν.
Το γέλιο είναι γνώρισμα του ανθρώπου και μόνο.
Είναι σπατάλη ενέργειας να θυμώνεις μ’ έναν άνθρωπο που συμπεριφέρεται άσχημα, όπως είναι να θυμώνεις με ένα αμάξι που δεν παίρνει μπροστά.
Είναι πιθανό η ανθρωπότητα να βρίσκεται στο κατώφλι μια χρυσής εποχής. Αν είναι έτσι όμως, πρέπει πρώτα να αποκεφαλίσουμε το δράκο που φυλάει την πόρτα, και ο δράκος αυτός είναι η θρησκεία.
Οι θρησκείες που καταδικάζουν την ηδονή των αισθήσεων, ωθούν τους ανθρώπους να αναζητούν την ηδονή της εξουσίας.
Οι άνθρωποι γεννιούνται αμόρφωτοι, όχι ηλίθιοι. Γίνονται ηλίθιοι με την εκπαίδευση
Ο άνθρωπος, για την ευτυχία του, χρειάζεται όχι μόνο την απόλαυση κάποιων πραγμάτων, αλλά και ελπίδα, προσπάθεια και αλλαγή.
Κάθε άνθρωπος, όπου πάει κουβαλάει μαζί του ένα σύννεφο από βολικές πεποιθήσεις, που κινούνται μαζί του σαν μύγες σε μια μέρα του καλοκαιριού.
Όσο πιο πρωτόγονος είναι ο άνθρωπος, τόσο μεγαλύτερη ιδέα έχει για τον εαυτό του.
Όλη η τέχνη είναι προπαγάνδα. ... Η μόνη διαφορά είναι στο είδος της προπαγάνδας. Δεδομένου ότι η τέχνη είναι απαραίτητη για την ανθρώπινη ζωή, δεν μπορεί να ανήκει μόνο στους λίγους. Η τέχνη είναι η παγκόσμια γλώσσα και ανήκει σε όλη την ανθρωπότητα. Όλοι οι ζωγράφοι είναι προπαγανδιστές ή αλλιώς δεν είναι ζωγράφοι.
Είμαι αναγκασμένος να πιστεύω στον Θεό επειδή έχω χάσει την πίστη μου στον άνθρωπο.
Οι άνθρωποι έχουν βρει για το καθετί την ευκολότερη απ’ όλες τις εύκολες λύσεις. Είναι, ωστόσο φανερό πως πρέπει να στεκόμαστε και στο δύσκολο. Κάθε ζωντανή ύπαρξη σ’ αυτό στέκεται.
Δώστε μου έξι γραμμές που να έχει γράψει ο πιο τίμιος άνθρωπος, και θα βρω κάτι σ’ αυτές για να τον κρεμάσω.
Δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται, σε κυβερνητικές θέσεις, άνθρωποι κατώτερων κοινωνικών τάξεων. Είναι είτε πολύ αυστηροί είτε πολύ δύστροποι.
Όπως τα ζώα δεν συνειδητοποιούν ότι θα πεθάνουν, έτσι και οι άνθρωποι δεν συνειδητοποιούν ότι γερνάνε.
Υπάρχουν άνθρωποι που τα ελαττώματά τους τούς ταιριάζουν κι άλλοι που είναι ανόητοι ακόμα και με τα προτερήματά τους.»
Οι περισσότεροι άνθρωπου δεν ακούν με την πρόθεση να καταλάβουν. Ακούν με την πρόθεση να απαντήσουν.
Όταν κοιτάζω τον κόσμο είμαι απαισιόδοξος, όταν κοιτάζω τους ανθρώπους γίνομαι αισιόδοξος.
Μορφωμένος άνθρωπος είναι μόνο όποιος έχει μάθει πως να μαθαίνει και πως να αλλάζει.
Ο πραγματικά σοφός άνθρωπος μένει απαρατήρητος.
Αυτό που ο συνηθισμένος άνθρωπος βλέπει σαν πέτρα, για τον άνθρωπο που ξέρει είναι μαργαριτάρι.
Οι άνθρωποι πάντα ζητούν προϋποθέσεις για την ευτυχία… Αγαπώ τη ζωή χωρίς προϋποθέσεις.
Η εγκράτεια και η δημιουργία είναι τα καλύτερα φάρμακα για τον άνθρωπο. Η δουλειά μάς δίνει αυτά που έχουμε ανάγκη, και η εγκράτεια μας μαθαίνει να τα διαχειριζόμαστε.
Στην πράξη, η ζωή κρύβει τους αξιόλογους ανθρώπους μέχρι να συμβούν μεγάλα γεγονότα που θα τους απακαλύψουν.
Ο άνθρωπος είναι αναίσθητος στην απόλαυση της ευημερίας αν δεν έχει δοκιμάσει πρώτα δυσκολίες.
Ο κόσμος είναι μια θεατρική σκηνή και όλοι, άντρες και γυναίκες, απλά ηθοποιοί. Έχουν τις εισόδους τους και τις εξόδους τους. Και ο κάθε άνθρωπος στον καιρό του παίζει πολλούς ρόλους, καθώς οι πράξεις όπου εμφανίζεται είναι οι εφτά ηλικίες.
Είναι παράξενο πόσο έτοιμοι είναι οι άνθρωποι στο να συμβουλέψουν σε οποιαδήποτε πραγματική ή φανταστική έκτακτη ανάγκη, και δεν έχει σημασία πόσες φορές κάνουν λάθος, εξακολουθούν να εκθέτουν τις απόψεις τους σαν να τις έχουν λάβει από τον Παντοδύναμο!
Υπάρχουν περίοδοι στην ιστορία κατά τις οποίες ανυψώνεται η ανθρωπότητα σε ένα σημείο παρατήρησης με ένα καθαρό φως να πέφτει πάνω σε ένα κόσμο ως τότε σκοτεινό.
Υπάρχουν άνθρωποι που έχουν λεφτά και υπάρχουν άνθρωποι που είναι πλούσιοι.
Κάποιοι άνθρωποι πιστεύουν ότι η πολυτέλεια είναι το αντίθετο της φτώχειας. Δεν είναι. Είναι το αντίθετο της κακογουστιάς.
Ο χρόνος είναι το νόμισμα της ζωής σου. Είναι το μοναδικό νόμισμα που έχεις και μόνο εσύ μπορείς να αποφασίσεις πώς θα το ξοδεύεις. Πρόσεχε μόνο μην αφήνεις άλλους ανθρώπους να το ξοδεύουν αυτοί για σένα.
Υπάρχουν δέκα διαφορετικοί άνθρωποι μέσα μου, και δεν ξέρω ούτε καταλαβαίνω κανέναν από αυτούς.
Ο άνθρωπος είναι συνεχώς υπό κατασκευή, αλλά συγχρόνως, διαρκώς σε κατάσταση αέναης καταστροφής.
Οι άνθρωποι ζούμε με την ψευδαίσθηση ότι υπάρχει δημοκρατικό σύστημα, αλλά στην πραγματικότητα ζούμε σε πλουτοκρατία, μια διακυβέρνηση των πλουσίων.
Κανείς δεν είναι μόνο ένας άνθρωπος, εσύ, Κάιν, είσαι και Κάιν και Άβελ.
Πολιτισμένος είναι μονάχα όποιος πιστεύει στην αιωνιότητα του ανθρώπου.
Ο άνθρωπος είναι οι επιλογές του.
Ο άνθρωπος είναι απόλυτα ελεύθερος και γι’ αυτό απόλυτα υπεύθυνος.
Από τη στιγμή που η ελευθερία ρίξει τη φωτεινή της δέσμη στην καρδιά ενός ανθρώπου, οι Θεοί είναι ανίσχυροι απέναντί του.
Οι άνθρωποι ήταν πιο ευτυχισμένοι κατά τη διάρκεια της γερμανικής κατοχής, όταν κάθε στιγμή διέτρεχαν τον κίνδυνο να σκοτωθούν και έπρεπε να παίρνουν συνεχώς αποφάσεις ζωής και θανάτου.
Ο άνθρωπος είναι αυτό που θέλει ο ίδιος να είναι.
Δεν είναι ο άνθρωπος που σταματάει το χρόνο, είναι ο χρόνος που σταματάει τον άνθρωπο.
Πάντα οι άλλοι μας φαίνονται πιο ευτυχισμένοι από εμάς. Κι όμως, είναι παράξενο ότι ο άνθρωπος που πρόθυμα θα άλλαζε την κατάστασή του δεν θα δεχόταν σχεδόν ποτέ σε αλλαγή της προσωπικότητάς του.
Δεν είναι μάταιο να συχνάζουν, οι άνθρωποι σε αυτόν τον πλανήτη, Ούτε είναι για το τίποτε, που φεύγουν από αυτόν.
Μέχρι να επεκτείνει τον κύκλο της συμπόνιας του σε όλα τα ζωντανά πλάσματα, ο άνθρωπος δεν θα έχει εσωτερική ειρήνη.
Η τραγωδία τού ανθρώπου είναι ότι πεθαίνει το πνεύμα του ενώ ακόμη ζει.
Η ψυχή είναι ένας θεός που βρήκε καταφύγιο στο σώμα του ανθρώπου.
Φτωχός δεν είναι ο άνθρωπος που έχει λίγα, αλλά εκείνος που θέλει περισσότερα.
Για πολλούς ανθρώπους η απόκτηση πλούτου δεν τελειώνει τα προβλήματα τους παρά μόνο τα αλλάζει.
Ένας άνθρωπος είναι τόσο κακόμοιρος όσο νομίζει ότι είναι.
Είμαι η μόνη ακόμη ζωντανή από αυτή την ομάδα, θέλω όλοι να γνωρίζουν ότι ήμασταν 20-25 άνθρωποι. Δεν ήμουν μόνη μου.
Είναι δύσκολο ν’ απαλλαγεί ο κάθε άνθρωπος από τον αόρατο χορό των γερόντων που τον παρακολουθούνε σ’ όλη του τη ζωή.
Η Τέχνη είναι το υψηλότερο μέσο που βοηθεί τους ανθρώπους να πλησιάσουν ο ένας τον άλλον. Τίποτε δεν μας ενώνει καλύτερα από μια κοινή καλλιτεχνική συγκίνηση.
Και ο πιο ενάρετος άνθρωπος δεν μπορεί να βρει γαλήνη και ηρεμία αν δεν εξευμενίσει τον κακό του γείτονα.
Τζαζ είναι ένας όρος των λευκών για να ορίσουν τους μαύρους ανθρώπους. Η μουσική μου είναι μαύρη κλασική μουσική.
Το αλκοόλ μπορεί να είναι ο μεγαλύτερος εχθρός του ανθρώπου, αλλά η Βίβλος λέει να αγαπάς τον εχθρό σου.
Λυπάμαι τους ανθρώπους που δεν πίνουν. Όταν ξυπνάνε το πρωί, το πώς αισθάνονται είναι το καλύτερο που μπορούν να αισθανθούν ολόκληρη τη μέρα.
Είναι δύσκολο να καταλάβει ο άνθρωπος κάτι όταν ο μισθός του εξαρτάται από το να μην το καταλαβαίνει.
Οι πλούσιοι άνθρωποι δεν είχαν μόνο όλα τα χρήματα, αλλά είχαν όλη την ευκαιρία να κερδίσουν περισσότερα. είχαν όλη τη γνώση και τη δύναμη, και έτσι ο φτωχός ήταν κάτω, και έπρεπε να μείνει κάτω.
«Μέσω της νηστείας. . Βρήκα μια τέλεια υγεία, μια νέα κατάσταση ύπαρξης, ένα αίσθημα αγνότητας και ευτυχίας, κάτι άγνωστο στους ανθρώπους
Λίγοι άνθρωποι φτάνουν στην απέναντι όχθη. Οι υπόλοιποι τρέχουν πάνω – κάτω σ’ αυτήν την πλευρά.
Όταν σώζεις έναν άνθρωπο, σώζεις τον κόσμο όλο.
Από τη μέρα που ένας άνθρωπος ξεστόμισε ότι «αυτό είναι δικό μου», από τη στιγμή εκείνη γεννήθηκεν η βία και το ψέμα
Νάναι ως νάχης φύγει — με τους ανέμους — καβάλλα στο άτι της σιγής κι' όλα να πάης και vάv' πολλά καράβια, πολλή θάλασσα — μεγάλα σύγνεφα πάνω — οι άνθρωποι κι' ο Μάης.
Ο άνθρωπος είναι οι συμπεριφορές του.
Ο άνθρωπος επηρεάζεται από το περιβάλλον του και από τις καταστάσεις που βιώνει ευρισκόμενος μέσα σε αυτό.
Ο άνθρωπος διαμορφώνει τη συμπεριφορά του, όπως και τα ζώα, μέσω της μάθησης και μπορεί να την ενισχύσει ή και να την αλλάξει.
Το πραγματικό πρόβλημα δεν είναι αν μπορούν οι μηχανές να σκέφτονται, αλλά αν μπορεί να σκέφτεται ο άνθρωπος.
Θαυμάζουμε ανθρώπους στο βαθμό που δεν μπορούμε να εξηγήσουμε τι κάνουν και, στην περίπτωση αυτή, το ρήμα «θαυμάζω» σημαίνει περισσότερο «μένω άναυδος».
Ένας άνθρωπος που έχει τιμωρηθεί, δεν θα είναι στο εξής λιγότερο επιρρεπής προς μια δεδομένη συμπεριφορά. Στην καλύτερη περίπτωση, μαθαίνει πώς να αποφεύγει την τιμωρία.
Ο κάθε άνθρωπος, με τον τρόπο του, είναι θησαυρός.
Ο άνθρωπος είναι ένα ζώο που διαπραγματεύεται.
Ας κατέχετε μονάχα ότι μπορείτε να έχετε πάντα μαζί σας. Να γνωρίζετε γλώσσες, να γνωρίζετε χώρες, να γνωρίζετε ανθρώπους. Αφήστε τη μνήμη σας να είναι η τσάντα του ταξιδιού σας
Θα μπορούσε κανείς να πει ότι το μυθιστόρημα είναι το είδος εκείνο που προϊδεάζει τον άνθρωπο για την τεράστια διάρκειας ζωής γύρω του, αντί να επικεντρώνεται στο δικό του μικροσκοπικό εγώ ως κέντρο του σύμπαντος.
Τίκτει γαρ κόρος ύβριν, όταν πολύς όλβος έπηται ανθρώποισιν όσοις μη νόος άρτιος ή. Η χόρταση γεννά την ύβρη, όταν πολλά πλούτη πέσουν, σε ανθρώπους που δεν έχουν μετρημένο νου.
Ο άνθρωπος δεν μπορεί να είναι πάντα ευτυχισμένος, και πολύ συχνά μόνο μια σύντομη περίοδο ευτυχίας του χορηγείται σε αυτόν τον κόσμο. Οπότε γιατί κανείς να ξεφεύγει από αυτό το όνειρο, που έτσι κι αλλιώς δεν θα διαρκέσει πολύ;
Από τα μικροπράγματα καταλαβαίνουμε καλύτερα τον χαρακτήρα του ανθρώπου. Γιατί στα πιο μεγάλα δείχνεται πιο προσεκτικός και κρύβεται.
Πρέπει να σέβεσαι κάθε άνθρωπο, ανεξάρτητα από το πόσο εξαθλιωμένος ή γελοίος είναι. Να θυμάσαι ότι μέσα σε κάθε άνθρωπο ζει το ίδιο πνεύμα που ζει και σε μας.
Ο άνθρωπος κάνει σίγουρα εκείνο που θέλει, όμως είναι δύσκολο ν' αποφασίσει τι είναι αυτό που θέλει.
Όταν στο τέλος της ζωής τους οι άνθρωποι κοιτάζουν προς τα πίσω, ανακαλύπτουν πως έζησαν όλη του τη ζωή εν αναμονή. Με έκπληξη θα συνειδητοποιήσουν ότι αυτό που άφησαν να τους διαφύγει χωρίς να εκτιμήσουν και απολαύσουν δεν ήταν τίποτε άλλο από την ζωή τους. Έτσι λοιπόν ο άνθρωπος ξεγελασμένος από την ελπίδα χορεύει προς την αγκαλιά του θανάτου.
Εκείνο που οι άνθρωποι ονομάζουν μοίρα, στην ουσία είναι ένα σύνολο ανοησιών που έκαναν.
Ο γιατρός βλέπει τον άνθρωπο σε όλη του την αδυναμία· ο δικηγόρος σε όλη του την κακία· και ο θεολόγος σε όλη του τη βλακεία.
Κάθε άνθρωπος θεωρεί τα όρια του δικού του οπτικού πεδίου σαν τα όρια του κόσμου.
Κάθε άνθρωπος θέλει να ζήσει πολύ, μα κανένας να γίνει γέρος.
Οι σοφοί άνθρωποι κρύβουν την εξυπνάδα τους πολύ πιο επιμελώς παρά την ανοησία τους.
Η συκοφαντία συνήθως χτυπάει τους άξιους ανθρώπους, όπως τα σκουλήκια ρίχνονται επάνω στα καλύτερα φρούτα.
Η ανθρωπότητα είναι μια γενεαλογική σειρά από πιθήκους.
Κάποιοι άνθρωποι έρχονται στη ζωή μας, αφήνουν το χνάρι τους στην καρδιά μας και δεν είμαστε ποτέ πια οι ίδιοι.
Το κτήνος στην αναίδειαν τον άνθρωπον δεν φθάνει.
Ο άνθρωπος τον άνθρωπον αιώνια γελά.
Ανάθεμα τα γηρατειά!… βογγώ λαχανιασμένος και τίποτα δε βρίσκεται για να με ξεκουράσει… ας είναι δεκατέσσαρες φορές αφορισμένος εκείνος όπου εύχεται ανθρώπου να γεράσει.
Ανήρ έννους τά κοινά τοίς πάλαι τεκμαίρεται. (Ο άνθρωπος που έχει μυαλό, συμπεραινει τα καινούργια με βάση τα παλιά).
Να λες πάντα την αλήθεια, γιατί είναι ατιμωτικό για τον ελεύθερο άνθρωπο να θεωρείται ψεύτης.
Από τα αισχρά κέρδη πιο πολλοί καταστρέφονται παρά σώζονται. Η καλύτερη τακτική είναι να χρησιμοποιεί κανείς τη δύναμή του για να κάνει όσο το δυνατόν περισσότερα καλά. Να λες πάντα την αλήθεια, γιατί είναι ατιμωτικό για τον ελεύθερο άνθρωπο να θεωρείται ψεύτης.
Ο άνθρωπος είναι ελεύθερος να επιλέγει και να αποδέχεται το αναπόφευκτο.
Ενωμένοι οι άνθρωποι μπορούν να δημιουργήσουν ευκολότερα όσα έχουν ανάγκη και να αποκρούσουν ευκολότερα τους κινδύνους που τους περιβάλλουν.
Όσο ένας άνθρωπος σκέπτεται αν μπορεί να κάνει τούτο κι εκείνο, τόσο μένει αναποφάσιστος για τις ικανότητές του, και κατά συνέπεια του είναι πάρα πολύ δύσκολο τελικά να κάνει κάτι.
Κανένας δε θέλει συμβουλές, μόνο επιβεβαίωση θέλουν οι άνθρωποι.
Είναι στη φύση του ανθρώπου να καταφέρνει να γίνεται σπουδαίος, όταν περιμένουν σπουδαία πράγματα από αυτόν.
Πάντα στα χρόνια της ξηρασίας οι άνθρωποι ξεχνούσαν τα πλούσια χρόνια, και στα χρόνια της βροχής ξεχνούσαν τα χρόνια της ξηρασίας. Πάντα έτσι γινόταν.
Οι άνθρωποι πραγματικά αλλάζουν, και η αλλαγή έρχεται σαν ένα ελαφρύ αεράκι που ανακατεύει τις κουρτίνες την αυγή, και έρχεται σαν το ανεπαίσθητο άρωμα ενός αγριολούλουδου κρυμμένου στη χλόη.
Δεν υπάρχει αμαρτία και δεν υπάρχει αρετή. Υπάρχουν μόνο πράγματα που κάνουν οι άνθρωποι.
Προσπάθησε να καταλάβεις τους ανθρώπους. Αν καταλάβει ο ένας τον άλλον, θα είστε καλοί ο ένας για τον άλλον. Το να ξέρεις κάποιον καλά, ποτέ δεν οδηγεί σε μίσος αλλά σχεδόν πάντα οδηγεί σε αγάπη
Επιτυχία είναι ο άνθρωπος που έζησε καλά, που γελούσε συχνά και που αγάπησε πολύ.
Κανένας άνθρωπος δεν είναι άχρηστος όσο έχει έναν φίλο.
Η μουσική μας δίνεται με μοναδικό σκοπό την δημιουργία μιας τάξης στα πράγματα, συμπεριλαμβανομένου, και ειδικότερα, τον συντονισμό του ανθρώπου με τον χρόνο.
Οι άνθρωποι γκρινιάζουν για τις περιστάσεις μέσα στις οποίες βρίσκονται, δεν πιστεύω στις περιστάσεις. Οι άνθρωποι που γίνονται σημαντικοί είναι αυτοί που ψάχνουν για τις περιστάσεις κι αν δε μπορούν να τις βρούνε, τότε τις φτιάχνουν.
Η εξουσία δεν διαφθείρει τους ανθρώπους. Απλώς οι ανόητοι όταν αποκτήσουν κάποια θέση εξουσίας διαφθείρουν την εξουσία.
Ζωή δεν είναι το να βρεις τον εαυτό σου, ζωή είναι να σφυρηλατήσεις τον εαυτό σου. Ελευθερία σημαίνει υπευθυνότητα, γι' αυτό οι περισσότεροι άνθρωποι τη φοβούνται.
Ο λογικός άνθρωπος προσαρμόζεται στον κόσμο που ζει. Ο παράλογος επιμένει να προσπαθεί να προσαρμόσει τον κόσμο στον εαυτό του. Γι' αυτό η πρόοδος εξαρτάται από τους παράλογους.
Ο άνθρωπος αποτελείται από τρεις διαφορετικούς ανθρώπους: από εκείνον που οι ίδιοι εμείς πιστεύουμε πως είμαστε, εκείνον που οι άλλοι πιστεύουν πως είμαστε και εκείνον που πραγματικά είμαστε.
Οι ηλικιωμένοι άνθρωποι είναι επικίνδυνοι, δεν τους νοιάζει τι πρόκειται να γίνει στον κόσμο.
Ό δὲ ἀνεξέταστος βίος οὐ βιωτὸς ἀνθρώπῳ (Η ζωή που δεν εξετάζεται δεν αρμόζει στον άνθρωπο).
Νομίζω πως όσοι εκπαιδεύτηκαν, όχι μόνο αυτοί είναι ευτυχισμένοι και το νοικοκυριό τους διοικούν καλά, μα και τους άλλους ανθρώπους ωφελούν
Πού πάτε άνθρωποι; Τσακίζεστε να αποκτήσετε περιουσίες, και λίγο νοιάζεστε για τα παιδιά που θα τις κληρονομούν.
Δεν είδα γύρω μου να σέβεται κανείς τον άνθρωπο. Είδα να σέβονται τον πλούτο, τη δύναμη, την εξουσία, τη μοχθηρία, την ατιμία
Είδα κομμένα δέντρα που μάχονταν ν’ ανθίσουνε μέσα σε σκοτεινούς τάφους. Είδα πληγωμένα θεριά που παλεύανε ίσαμε την ύστατη πνοή τους να ζήσουνε. Μα σαν τη βουλή τ’ ανθρώπου να παλεύει για τη ζωή, δε γνώρισα άλλη.
Με τη δύναμη της θέλησης ο άνθρωπος αλλάζει τον εαυτό του. Με τη δύναμη της αγάπης αλλάζει τους άλλους. Με τη δύναμη της σκέψης αλλάζει τον κόσμο.
Ο κόσμος αγαπούσε τον άνθρωπο όταν τον έβλεπε να χαμογελάει. Τον φοβήθηκε όταν τον είδε να γελάει δυνατά.
Κάθε παιδί φέρνει το μήνυμα ότι ο Θεός δεν έχει αποθαρρυνθεί ακόμα από τον άνθρωπο.
Η ομιλία δόθηκε στον άνθρωπο για να κρύβει τις σκέψεις του.
Συγχωρώ τους ανθρώπους όταν δεν συμφωνούν με την άποψή μου, αλλά δεν τους συγχωρώ όταν δεν συμφωνούν με τη δική τους.
Ο πλούτος δεν αλλάζει τους ανθρώπους, απλώς ρίχνει τις μάσκες τους.
Αυτοσεβασμός, αυτογνωσία, αυτοκυριαρχία. Αυτά τα τρία μόνα τους οδηγούν τον άνθρωπο στην παντοδυναμία.
Η ευτυχία ενός ανθρώπου στη ζωή δεν έχει να κάνει με την απουσία παθών, αλλά με την κυριαρχία του επάνω σ’ αυτά.
Κανένας άνθρωπος δεν πήγε πολύ ψηλά σπρώχνοντας τους άλλους κάτω. Ο ευφυής έμπορος δεν χτυπάει τους ανταγωνιστές του. Ο λογικός εργαζόμενος δεν κοροιδεύει τους συνεργαζόμενούς του. Μην χτυπάτε τους φίλους σας. Μην χτυπάτε τους εχθρούς σας. Μην χτυπάτε τον εαυτό σας.
Ολάκερη η αιωνόβια διαδικασία του πολιτισμού δεν είναι παρά μια πάλη επική του ανθρώπου κατά του εαυτού του.
Από τους δέκα ανθρώπους που σου ζητάνε τη γνώμη σου για κάτι, οι εννέα το κάνουνε μονάχα για να σου πούνε τη δική τους.
Αποστρέφομαι τους ανθρώπους που δεν αμφιβάλλουν.
Η ζωή είναι κάτι τρομαχτικά σκληρό, που ο άνθρωπος θέλει σώνει και καλά να το κάνει ήπιο. Ε, δε γίνεται ήπιο!
Ο άνθρωπος έχει γεννηθεί για να ποθεί την ελευθερία μέσα σ’ ένα κόσμο που δεν την ανέχεται.
Δεν νομίζω ότι μπορείς να ονομάσεις πολλές μεγάλες εφευρέσεις που έγιναν από παντρεμένους ανθρώπους.
Υπάρχει μόνο μία αιτία ανθρώπινης αποτυχίας. Και αυτή είναι η έλλειψη πίστης του ανθρώπου στον αληθινό Εαυτό του.
"Η επιτυχία ή η αποτυχία εξαρτάται περισσότερο από τη στάση παρά από την ικανότητα ... οι επιτυχημένοι άνθρωποι ενεργούν σαν να έχουν επιτύχει ή να απολαμβάνουν κάτι. Σύντομα γίνεται πραγματικότητα.
Ένας άνθρωπος μπορεί να μην πετύχει ό, τι έχει ονειρευτεί, αλλά ποτέ δεν θα επιτύχει κάτι σπουδαίο χωρίς να το έχει ονειρευτεί πρώτα.
Πολλοί άνθρωποι νομίζουν ότι σκέφτονται, ενώ στην πραγματικότητα απλά διευθετούν τις προκαταλήψεις τους.
Όλα τα παράπονα για την αδικία του κόσμου είναι αδικαιολόγητα. Δεν συνάντησα ούτε έναν προικισμένο άνθρωπο που να αδικήθηκε απ’ τη μοίρα του. Για όλες τις αποτυχίες μας φταίμε μόνο εμείς οι ίδιοι.
Αν ο άνθρωπος δεν κάνει καινούργιες γνωριμίες όσο προχωράει στη ζωή, θα βρεθεί στο τέλος μόνος. Πρέπει να υποβάλλουμε τις φιλίες μας σε συνεχείς επισκευές.
Η απόφαση ενός ανθρώπου να ξαναπαντρευτεί είναι ο θρίαμβος της ελπίδας επί της εμπειρίας
Όπως η ειρήνη είναι το τέλος του πολέμου, έτσι και η τεμπελιά είναι ο απώτερος στόχος κάθε πολυάσχολου ανθρώπου.
Κάθε βράδυ κάνω έρωτα με 25.000 ανθρώπους στη σκηνή, μετά όμως γυρίζω σπίτι μόνη.
Μία μηχανή θα μπορούσε να αποκαλείται έξυπνη, αν ήταν σε θέση να πείσει έναν άνθρωπο πως είναι και αυτή άνθρωπος.
Τρία πράγματα χαρακτηρίζουν το σοφό άνθρωπο: Πρώτο, κάνει ο ίδιος αυτά που συμβουλεύει τους άλλους να κάνουν. Δεύτερο, δεν κάνει τίποτα που να αντιβαίνει στην αλήθεια. Τρίτον, είναι υπομονετικός με τις αδυναμίες των άλλων.
Μια από της ιδιότητες του έξυπνου ανθρώπου είναι να υποφέρει υπομονετικά τις αδυναμίες των ανθρώπων γύρω του.
Ο άνθρωπος μοιάζει με κλάσμα όπου ο αριθμητής είναι ο πραγματικός εαυτός του και ο παρονομαστής η ιδέα που έχει για τον εαυτό του. Όσο μεγαλύτερος ο παρονομαστής, τόσο μικρότερη η αξία του κλάσματος. Και όσο ο παρανομαστής διογκώνεται προς το άπειρο, τόσο το κλάσμα τείνει προς το μηδέν.
Ο άνθρωπος είναι το μόνο ζώο που τρώει χωρίς να πεινάει, πίνει χωρίς να διψάει και μιλάει χωρίς να έχει τίποτα να πει.
Απέφευγε ανθρώπους που προσπαθούν να μειώσουν τις φιλοδοξίες σου. Οι μικροπρεπείς άνθρωποι πάντα αυτό κάνουν. Ενώ οι πραγματικά μεγάλοι σε κάνουν να αισθανθείς ότι κι εσύ μπορείς να γίνεις μεγάλος.
Το γεγονός πως ο άνθρωπος γνωρίζει το καλό και το κακό, αποδεικνύει την ανωτερότητα της σκέψης του σε σχέση με τα ζώα. Το γεγονός πως παρ’ όλα αυτά, κάνει το κακό, αποδεικνύει την ηθική κατωτερότητα σε σχέση με τα ζώα.
Ο Αδάμ ήταν άνθρωπος: δεν ήθελε το μήλο για το μήλο, το ήθελε επειδή ήταν απαγορευμένο.
Η μουσική έχει δύναμη. Καθώς οι άνθρωποι την ακούνε, μπορεί να επηρεαστούν. Και μεά ανταποκρίνονται.
Είναι οδυνηρό, για να σε εκτιμήσουν, να προσπαθείς να κάνεις πράγματα που να αρέσουν σε ανθρώπους που δεν εκτιμάς.
Είναι οδυνηρό, για να σε εκτιμήσουν, να προσπαθείς να κάνεις πράγματα που να αρέσουν σε ανθρώπους που δεν εκτιμάς.
Μόνο με παραμύθια κατακτώνται οι άνθρωποι.
Μόνο ο άνθρωπος που έχει γνωρίσει φως και σκοτάδι, πόλεμο και ειρήνη, κορυφή και πτώση, μόνο αυτός ο άνθρωπος έχει γνωρίσει πραγματικά τη ζωή.
Κάθε έθνος, κάθε εποχή, κάθε σκεπτόμενος άνθρωπος, πρέπει συχνά να καθορίζει τα όρια ανάμεσα στην ελευθερία και την εξουσία. Γιατί ελευθερία χωρίς εξουσία καταντάει χάος, και εξουσία χωρίς το σεβασμό της ελευθερίας, τυραννία
Για εμάς δεν υπάρχει άλλος ορισμός του σοσιαλισμού, εκτός από την κατάργηση της εκμετάλλευσης του ενός ανθρώπου από τον άλλο.
Πρέπει να εμπιστεύεσαι και να πιστεύεις τους ανθρώπους, αλλιώς η ζωή γίνεται ανυπόφορη.
Οι άνθρωποι δεν προσέχουν αν είναι χειμώνας ή καλοκαίρι, όταν είναι ευτυχισμένοι.
Στον άνθρωπο όλα πρέπει να είναι ωραία: και το πρόσωπο, και το ντύσιμο, και η ψυχή, και οι σκέψεις.
Ο καλός άνθρωπος μπορεί να έχει τύψεις απέναντι και σ’ ένα σκυλί.
Οι άνθρωποι που ζουν μοναχική ζωή, πάντα έχουν κάτι στο μυαλό τους για το οποίο ανυπομονούν να μιλήσουν.
Οι άνθρωποι; Κοστούμια αλλάζουμε, λάμπες αλλάζουμε, ξυριστικές μηχανές αλλάζουμε… Μυαλά δεν αλλάζουμε.
Όσο πιο πολύ μεγαλώνεις το φόβο για τα ναρκωτικά και το έγκλημα, τους μετανάστες και τους εξωγήινους, τόσο περισσότερο ελέγχεις τους ανθρώπους.
Τα συναισθήματα που δεν εκφράστηκαν αποθηκεύονται στο σώμα. Έχουμε ψυχοσωματικές αρρώστιες γιατί είμαστε ψυχοσωματικοί. Η αιτία του καρκίνου οφείλεται σε μια απώλεια. Το ξέρουμε από τον Ιπποκράτη. Ένας άνθρωπος θα νοσήσει επειδή είναι εχέμυθος, εσωστρεφής, πολύ κτητικός, έχει πολύ μεγάλη ανάγκη για έλεγχο, φόβο μην χάσει, μην χάσει ό,τι κατέχει. Όσοι δεν αφήνουν να εκδηλωθεί η θλίψη για μια απώλεια απειλούνται πολύ σοβαρά. Το υγιές πένθος αποκλιμακώνεται. Ένα πένθος δεν τελειώνει και δεν μπορεί να τελειώσει ποτέ. Μπορεί όμως να είναι υγιές, όχι παθολογικό. Πρέπει να μιλήσετε πολύ σε ανθρώπους που σας ακούν με τα σωθικά τους…».
Ο άνθρωπος είναι ο συνδυασμός του μεγαλείου και της κατάντιας.
Ο πραγματικά ώριμος άνθρωπος είναι εκείνος που εκτιμά σωστά τις συνέπειες των πράξεών του.
Οι άνθρωποι δεν ενεργούν ανεύθυνα επειδή είναι άρρωστοι , αλλά είναι άρρωστοι επειδή λειτουργούν ανεύθυνα.
Ο άνθρωπος έχει την δυνατότητα να αρνηθεί την πραγματικότητα , να συμβιβαστεί με την πραγματικότητα ή να προσπαθήσει να την αλλάξει και αν δεν τα καταφέρει , να μην επιτρέψει να τον παραμορφώσει.
Ελευθερία είναι εκείνη η δύναμις όπου έχει ο άνθρωπος εις το να κάμη όλον εκείνο, οπού δεν βλάπτει εις τα δίκαια των γειτόνων του.
Ο σκοπός οπού απ’ αρχής κόσμου οι άνθρωποι εσυμμαζώχθησαν από τα δάση την πρώτην φοράν, διά να κατοικήσουν όλοι μαζί, κτίζοντες χώρας και πόλεις, είναι δια να συμβοηθώνται και να ζώσιν ευτυχισμένοι, και όχι να συναντιτρώγονται ή να ρουφά το αίμα τους ένας.
Μου αρέσουν οι άνθρωποι και θέλω να τους αρέσω, αλλά κρατάω την καρδιά μου όπου την έβαλε ο Θεός: μέσα μου.
Η άγνοια είναι η βάση της αδικίας. Σήμερα πρέπει να εκμεταλλευτούμε το γεγονός ότι εμείς οι άλλοι, οι θεατράνθρωποι, οι διανοούμενοι, οι ηθοποιοί, έχουμε το δικαίωμα του λόγου και τη δυνατότητα να ενημερώνουμε τους νέους. Έχουμε το χρέος να αφηγούμαστε τη ζωή.
Απαιτούν οι άνθρωποι ένα πραγματικά δίκαιο σύστημα; Ωραία, θα το τακτοποιήσουμε, έτσι ώστε να ικανοποιηθούν με ένα λιγότερο άδικο… Θέλουν επανάσταση; Καλά θα τους δώσουμε μεταρρυθμίσεις – πολλές μεταρρυθμίσεις, θα τους πνίξουμε στις μεταρρυθμίσεις. Ή μάλλον, θα τους πνίξουμε στις υποσχέσεις μεταρρυθμίσεων, επειδή δεν θα τους δώσουμε ποτέ πραγματικές μεταρυθμίσεις!
Ο πραγματικός σοσιαλισμός είναι μέσα στον άνθρωπο. Δεν γεννήθηκε με τον Μαρξ. Ήταν στις κοινότητες της Ιταλίας κατά τον Μεσαίωνα. Δεν μπορείτε να πείτε ότι έχει τελειώσει.
Η δύναμη της σκέψης είναι το φως της γνώσης, η δύναμη της θέλησης είναι η ενέργεια του χαρακτήρα, η δύναμη της καρδιάς είναι η αγάπη. Ο λόγος, η αγάπη και η δύναμη της θέλησης είναι οι τελειότητες του ανθρώπου.
Αποχαιρετώ και παίρνω τη σοδειά μου, Αποχωρίζομαι το παρόν, γυρίζω το κεφάλι μου επιτέλους. Υπάρχει τόση λάσπη που μπορεί να μολύνει έναν άνθρωπο,
Ο Διόνυσος έχει πνίξει περισσότερους ανθρώπους από τον Ποσειδώνα
Αυτός που έχει εξαπατηθεί δύο φορές από τον ίδιο άνθρωπο, είναι συνεργός στην απάτη.
Οι πολιτισμένοι άνθρωποι βλέπουν την αθλιότητά τους να αυξάνεται σε άμεση αναλογία με την πρόοδο της βιομηχανίας.
Παρόλα αυτά, πιστεύω πως κατά βάθος όλοι οι άνθρωποι είναι καλοί.
Οι γονείς μπορούν μόνο να δώσουν καλές συμβουλές και να δείξουν το σωστό δρόμο, αλλά η τελική διαμόρφωση του χαρακτήρα ενός ανθρώπου βρίσκεται στα δικά του χέρια.
Μετά το Άουσβιτς ξέρουμε για τι είναι ικανός ο άνθρωπος. Μετά τη Χιροσίμα ξέρουμε τι διακυβεύεται
Το νόημα της ζωής διαφέρει από άνθρωπο σε άνθρωπο, από μέρα σε μέρα και από ώρα σε ώρα. Επομένως, αυτό που έχει σημασία δεν είναι το νόημα της ζωής γενικά, αλλά το συγκεκριμένο νόημα της ζωής ενός ατόμου σε μια δεδομένη στιγμή.
Όλη οι ανθρωπότητα χωρίζεται σε τρεις κατηγορίες: Σε αυτούς που δεν μπορούν να προχωρήσουν, σε αυτούς που μπορούν να προχωρήσουν και σε αυτούς που προχωράνε.
Είναι στη φύση του ανθρώπου, λογικά να σκέφτεται και παράλογα να ενεργεί.
Ο κίνδυνος στο παρελθόν ήταν μήπως οι άνθρωποι γίνουν δούλοι. Ο κίνδυνος στο μέλλον θα είναι μήπως οι άνθρωποι γίνουν ρομπότ.
Ο άνθρωπος είναι το μόνο ζώο που ή ίδια η ύπαρξη του αποτελεί πρόβλημα προς επίλυσιν.
Οι περισσότεροι άνθρωποι πεθαίνουν προτού γεννηθούν πλήρως. Δημιουργικότητα σημαίνει να γεννιέσαι προτού πεθάνεις.
Στον δέκατο ένατο αιώνα το πρόβλημα ήταν ότι πέθανε ο Θεός. Στον εικοστό αιώνα το πρόβλημα είναι ότι πέθανε ο άνθρωπος.
Τα καλύτερα πράγματα και οι καλύτεροι άνθρωποι βγαίνουν μέσα από τη διαφορετικότητα.
Ο μισός κόσμος αποτελείται από ανθρώπους που έχουν κάτι να πουν και δεν μπορούν, και ο άλλος μισός από ανθρώπους που δεν έχουν τίποτε να πουν κι όμως συνεχίζουν να μιλάνε. Ο λόγος που το άγχος σκοτώνει περισσότερους ανθρώπους από τη δουλειά, είναι ότι περισσότεροι άνθρωποι αγχώνονται από όσους δουλεύουν.
Αν ένας άνθρωπος υπήρξε το αδιαμφισβήτητα αγαπημένο παιδί της μητέρας του, διατηρεί σε όλη του τη ζωή το αίσθημα θριάμβου, την πίστη στην επιτυχία, που συχνά οδηγεί πραγματικά στην επιτυχία.
Ο πρώτος άνθρωπος που εκτόξευσε μια προσβολή αντί για μια πέτρα ήταν ο θεμελιωτής του Πολιτισμού.
Ο άνθρωπος δεν θα πρέπει να παλεύει να εξαφανίσει τα σύνδρομά του, αλλά να συντονιστεί με αυτά, γιατί είναι αυτά που κατευθύνουν την επαφή του με τον κόσμο.
Ο άνθρωπος είναι το άθροισμα των κακοτυχιών του. Μια μέρα θα σκέφτεται πως η κακοτυχία έχει κουραστεί πια να τον επισκέπτεται, όμως τότε ο χρόνος θα είναι η κακοτυχία του.
Μισώ τους αμόρφωτους και τους αδαείς. Μισώ τους πομπώδεις και τους ψεύτικους. Μισώ τους φθονερούς και τους αγανακτισμένους. Μισώ όλους τους απλοϊκούς βαρετούς μικρούς ανθρώπους που δεν ντρέπονται να είναι απλοϊκοί βαρετοί και μικροί. (από το «Ο συλλέκτης»)
Όλοι θέλουμε πράγματα που δεν μπορούμε να έχουμε. Αξιοπρεπής είναι ο άνθρωπος που το αποδέχεται αυτό.
Ο συνηθισμένος άνθρωπος είναι η κατάρα του πολιτισμού. (από το «Ο συλλέκτης»)
Πολλοί παλιάνθρωποι προσπαθούν να καλύψουν τις βρωμιές τους ή με την αφοσίωσή τους στη θρησκεία ή με την αυστηρή ηθική τους ή με την μεγάλη αγάπη για την πατρίδα τους.
Όπου καίνε βιβλία, στο τέλος θα κάψουν και ανθρώπους.
Η ανθρώπινη δυστυχία είναι πολύ μεγάλη, για να μπορέσουν να ζήσουν οι άνθρωποι χωρίς πίστη.
Η φύση δεν γνωρίζει από απρέπειες, ο άνθρωπος τις επινόησε.
Ποιος απ' τους μεγάλους άνδρες ξέφυγε ποτέ την κακολογία των συγχρόνων του; Όσο μεγαλύτερος είναι ο άνθρωπος, τόσο πιο εύκολα τον βρίσκει το βέλος της επικρίσεως και της κακολογίας.
Η αλήθεια είναι που κάνει τον άνθρωπο σίγουρο, διαυγή και δυνατό.
Κάθε άνθρωπος γεννιέται σαν πολλοί άνθρωποι και πεθαίνει ως μοναδικός.
Ο άνθρωπος δεν είναι ο άρχοντας των όντων. Ο άνθρωπος είναι ο ποιμένας της ύπαρξης.
Όταν ο άνθρωπος αναλώνεται στην καθημερινότητα, αποφεύγει τις βαθύτερες ανησυχίες και τη διαπεραστική αυτοεξέταση.
Όταν κάτι καλό συμβαίνει σε έναν άνθρωπο το αποκαλεί πρόνοια, όταν είναι κακό μοίρα.
Ο άνθρωπος της επιστήμης έχει μάθει να πιστεύει στην αιτιολόγηση, όχι από την πίστη, αλλά από την επαλήθευση.
Το δόγμα ότι όλοι οι άνθρωποι είναι, υπό οποιαδήποτε έννοια, ή έχουν υπάρξει, ανά πάσα στιγμή, ελεύθεροι και ίσοι, είναι ένας εντελώς αβάσιμος μύθος.
Αν η λίγη γνώση είναι επικίνδυνη, πού είναι ο άνθρωπος που έχει τόση ώστε να είναι εκτός κινδύνου;
Οι σπουδαίοι καιροί απαιτούν σπουδαίους ανθρώπους.
Οι προετοιμασίες για τις σφαγές της ανθρωπότητας έγιναν πάντα στο όνομα του Θεού ή κάποιας άλλης ανώτερης ύπαρξης που ο άνθρωπος επινόησε στη φαντασία του.
Ο άνθρωπος είναι το μόνο ζώο που μπορεί να γελάει, αν και έχει τους λιγότερους λόγους για να το κάνει.
Η ζωή κάθε ανθρώπου, ειπωμένη αληθινά, είναι ένα μυθιστόρημα.
Η ευτυχία είναι κάτι που σπάνια συναντάω σε ευφυείς ανθρώπους.
Όλοι οι σκεπτόμενοι άνθρωποι είναι άθεοι.
Κανένας άνθρωπος δεν μπορεί να ξέρει τι σημαίνει ζωή, δεν μπορεί να ξέρει τι σημαίνει κόσμος, τι σημαίνει οτιδήποτε, μέχρι να κάνει παιδί και να τ’ αγαπάει.
Έχει ορθώς παρατηρηθεί από τους μεγαλύτερους σύγχρονους στοχαστές ότι η ανθρωπότητα προχωράει γρηγορότερα σε όλους τους άλλους τομείς, εκτός της ηθικής.
Τα ανθρώπινα όντα δεν υπάρχουν μόνο για φαγητό και ρούχα, ξέρεις. Άνθρωποι γινόμαστε μόνο όταν μορφωνόμαστε και ενημερωνόμαστε
Για μένα το λοιπόν, πιο εκπληκτικό και πιο επιβλητικό και πιο μυστηριακό και πιο μεγάλο είναι ένας άνθρωπος που τον μποδίζουν να βαδίζει είναι ένας άνθρωπος που τον αλυσοδένουν.
Ο άνθρωπος της πόλης είναι ένα ξεριζωμένο δέντρο, μπορεί να βγάλει φύλλα, λουλούδια και καρπούς, όμως τα φύλλα τα λουλούδια κι οι καρποί θα νιώθουν πάντα νοσταλγία για την μητέρα γη!
Το πιο σημαντικό είναι το πόσο επενδύουν οι άνθρωποι στην καρδιά τους, πόσο αγνοούν τον φόβο μην πληγωθούν, μην απορριφθούν, μη ταπεινωθούν. Και για το μόνο που μετανιώνουν είναι ότι δεν έζησαν αρκετά θαρραλέα, ότι δεν επένδυσαν στην καρδιά τους, ότι δεν αγάπησαν αρκετά.
Ο κόσμος χρωστάει κάθε ορμή για πρόοδο σε ανήσυχους και ξεβολεμένους ανθρώπους. Ο ευτυχισμένος άνθρωπος, αναπόφευκτα, αυτοπεριορίζεται μέσα στην ευτυχία του.
Κανένας άνθρωπος δεν μπορεί να φορά για πολύ καιρό ένα πρόσωπο για τον εαυτό του και ένα διαφορετικό για τον κόσμο, χωρίς να μπερδευτεί τελικά για το ποιο από τα δυο είναι το αληθινό.
Οι άνθρωποι δεν θα βρίσκουν χρόνο για σένα αν συνεχώς είσαι θυμωμένος ή παραπονιέσαι.
Έχω παρατηρήσει ότι, ακόμα και οι άνθρωποι που ισχυρίζονται ότι τα πάντα είναι προκαθορισμένα και δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα για να τα αλλάξουμε, κοιτάζουν αριστερά-δεξιά πριν περάσουν τον δρόμο.”
Τα πάθη που ωθούν τους ανθρώπους προς την ειρήνη είναι ο φόβος του θανάτου, η επιθυμία των πραγμάτων που απαιτούνται για μιαν άνετη διαβίωση και η ελπίδα ότι αυτά θ' αποκτηθούν με την εργατικότητα.
Υπάρχουν άνθρωποι που όσο περισσότερα κάνεις γι’ αυτούς, τόσο λιγότερα κάνουν για τον εαυτό τους.
Οι θυμωμένοι άνθρωποι δεν είναι ποτέ σοφοί.
Υπάρχουν λίγοι άνθρωποι που αγαπώ και ακόμα λιγότεροι άνθρωποι που εκτιμώ. Όσο περισσότερο ανακαλύπτω τον κόσμο συνειδητοποιώ πόσο απογοητευμένη είμαι..