Ο άνθρωπος, όταν τελειοποιείται, είναι το καλύτερο των ζώων. Όταν, όμως, αποχωρίζεται από το νόμο και τη δικαιοσύνη, είναι το χειρότερο όλων.
Είναι σκληρός αυτός που είναι πάντα δίκαιος και θλιβερός αυτός που είναι πάντα σοφός Για τον κακόβουλο άνθρωπο, όλα μπορεί να χρησιμεύσουν σαν πρόσχημα.
Το να κάμη τον άνθρωπο ικανό με βάση τη δημιουργική εργασία και την κοινωνική δικαιοσύνη να υψωθή μαζί με το κοινωνικό σύνολο προς την ελευθερία και τη χαρά τής ζωής, αυτός είναι ό ιδανικός σκοπός τής αγωγής.
Είναι η δικαιοσύνη, όχι η φιλανθρωπία, που χρειάζεται ο κόσμος.
Οτιδήποτε υπάρχει στο σύμπαν είναι αποτέλεσμα αλλαγής και ανάγκης. Oι άνθρωποι επινόησαν τη θεά Τύχη για να δικαιολογήσουν τη δική τους έλλειψη θέλησης.
Δεν είναι δυνατό να είσαι ευτυχισμένος χωρίς να είσαι σοφός, τίμιος και δίκαιος. Ούτε να είσαι σοφός, τίμιος και δίκαιος χωρίς να είσαι ευτυχισμένος
Ο δίκαιος άνθρωπος έχει ηρεμία, ενώ ο άδικος είναι γεμάτος ταραχή.
Υπάρχουν πολύ λίγα τέρατα που να δικαιολογούν το φόβο που έχουμε γι’ αυτά.
Η δικαιοσύνη δεν θα έρθει στην Αθήνα ωσότου οι μη τραυματισμένοι να είναι τόσο αγανακτισμένοι όσο και αυτοί που τραυματίστηκαν.
Πρέπει να έχει κανείς έναν έρωτα, ένα μεγάλο έρωτα, για να του εξασφαλίζει άλλοθι στις αδικαιολόγητες απελπισίες που κυριεύουν όλους μας.
Περισσότεροι νόμοι, λιγότερη δικαιοσύνη.
Μια άδικη ειρήνη είναι προτιμότερη από ένα δίκαιο πόλεμο.
Δεν είναι δυνατό να είσαι υπέρ της δικαιοσύνης για κάποιους ανθρώπους και να μην είσαι υπέρ της δικαιοσύνης για όλους τους ανθρώπους.
Έχουμε σαράντα εκατομμύρια λόγους για την αποτυχία, αλλά ούτε μία δικαιολογία.
Λατρεύω την ελευθερίαν, αλλά θα ήθελα να την βρίσκω πάντοτε θρονιασμένη ανάμεσα στη δικαιοσύνη και τον ανθρωπισμό. Ελευθερία χωρίς δικαιοσύνη είναι καθαρά ληστεία».
Χωρίς αξιοπρέπεια δεν υπάρχει ελευθερία, χωρίς δικαιοσύνη δεν υπάρχει αξιοπρέπεια και χωρίς ανεξαρτησία δεν υπάρχουν ελεύθεροι άνθρωποι
κι έτσι κατάλαβα ότι ο πόλεμος, όσο δίκαιος και αν είναι, δεν γεννά παρά πόλεμο
Τίποτα δεν ωφελεί περισσότερο από την αυτοεκτίμηση, βασισμένη σε ό, τι είναι σωστό και δίκαιο.
Δεν είναι κάτι δίκαιο επειδή είναι νόμος όμως είναι νόμος όταν είναι δίκαιο.
Βάκχος: Βολική θεότητα που επινόησαν οι αρχαίοι ως δικαιολογία για να μεθάνε.
Πολιτισμός είναι η επικράτηση του δικαίου πάνω στη δύναμη, της πειθούς πάνω στη βία, του διαλόγου στο μονόλογο, του πνεύματος στην ύλη.
Καλύτερα να μη δίνεις καμιά δικαιολογία από το μια κακή.
Ο νόμος δεν είναι για τον δίκαιο αλλά για τους παράνομους και τους ανυπάκουους.
Γνώση χωρίς δικαιοσύνη ονομάζεται πανουργία και όχι εξυπνάδα.
Κι εσύ Σωκράτη άρχισες λέγοντας ότι η αρετή δεν μπορεί να διδαχθεί και τώρα επιμένεις για το αντίθετο, προσπαθώντας να δείξεις ότι όλα είναι γνώση, δικαιοσύνη, καθαρό μυαλό, ακόμη και θάρρος, από τα οποία θα ακολουθήσει η αρετή που σίγουρα μπορεί να διδαχθεί.
Μοιρολατρία είναι η δικαιολογία αυτών που δεν έχουν θέληση.
Το άμεσο μέλλον θα είναι τραγικό για όλους μας, αν δεν βρούμε έναν τρόπο ώστε οι εκπαιδευτικοί πόροι αυτής της χώρας να εξυπηρετήσουν τον πραγματικό σκοπό της εκπαίδευσης, την αλήθεια και την δικαιοσύνη.
Μη σπαταλάτε απερίσκεπτα την περιφρόνησή σας. Υπάρχει μεγάλος αριθμός ανθρώπων που την δικαιούται.
Η δικαιοσύνη είναι το ψωμί του έθνους. Πεινάει πάντοτε γι' αυτό.
Τα ιδανικά της ειρήνης και της δικαιοσύνης, όσο νωρίτερα μπαίνουν στις καρδιές, τόσο βαθύτερα θα ριζώσουν και τόσο περισσότερο θα διατηρηθούν.
Η μόνη δικαιολογία που έχει ο Θεός για όλα αυτά που συμβαίνουν, είναι ότι δεν υπάρχει.
Ουδείς εκών κακός, (Κανείς δεν είναι ηθελημένα κακός). Με την έννοια πως Αν κάποιος γεννηθεί σε ένα περιβάλλον κακών ανθρώπων, θα γίνει κι αυτός κακός, ενώ αν γεννιόταν ανάμεσα σε δίκαιους, θα γινόταν δίκαιος, άρα ο κακός έγινε κακός παρά την θέληση του.
Όλα τα παράπονα για την αδικία του κόσμου είναι αδικαιολόγητα. Δεν συνάντησα ούτε έναν προικισμένο άνθρωπο που να αδικήθηκε απ’ τη μοίρα του. Για όλες τις αποτυχίες μας φταίμε μόνο εμείς οι ίδιοι.
Κανένας δεν αντιστέκεται, όταν ηξεύρη πως θε να λάβη το δίκαιόν του με την συνδρομήν του Νόμου
Απαιτούν οι άνθρωποι ένα πραγματικά δίκαιο σύστημα; Ωραία, θα το τακτοποιήσουμε, έτσι ώστε να ικανοποιηθούν με ένα λιγότερο άδικο… Θέλουν επανάσταση; Καλά θα τους δώσουμε μεταρρυθμίσεις – πολλές μεταρρυθμίσεις, θα τους πνίξουμε στις μεταρρυθμίσεις. Ή μάλλον, θα τους πνίξουμε στις υποσχέσεις μεταρρυθμίσεων, επειδή δεν θα τους δώσουμε ποτέ πραγματικές μεταρυθμίσεις!
Όπου η ηθική βασίζεται στη θεολογία, όπου το σωστό εξαρτάται από τη θεία εξουσία, τα πιο ανήθικα και άδικα πράγματα μπορούν να δικαιολογηθούν και να εδραιωθούν.
Όποιος είναι καλός στις δικαιολογίες σπανίως είναι καλός σε οτιδήποτε άλλο.