Ο κόσμος είναι επικίνδυνος, όχι εξαιτίας αυτών που κάνουν το κακό, αλλά εξαιτίας αυτών που τους κοιτάζουν χωρίς να κάνουν τίποτα.
Δεν υπάρχει χειρότερο κακό από τα ωραία λόγια που σε ξεγελάνε
Το κακό, όταν δεν το αντιμετωπίζεις στην αρχή, με τον καιρό μεγαλώνει.
Το Καλό μπορεί να υπάρξει χωρίς το Κακό, ενώ το Κακό δεν μπορεί να υπάρξει χωρίς το Καλό.
Δεν μ' ενδιαφέρει η καταγωγή των πολιτών ούτε η φυλή στην οποία γεννήθηκαν. Τους αντιμετωπίζω όλους μ' ένα κριτήριο: την αρετή. Για μένα, κάθε καλός ξένος είναι Έλληνας και κάθε κακός Έλληνας είναι χειρότερος από βάρβαρος.
Οι πόλεις καταστρέφονται όταν δεν μπορούν να ξεχωρίσουν τους καλούς από τους κακούς.
Πρέπει να ερμηνεύουμε τον κακό χαρακτήρα σαν ένα σημάδι αισθήματος κατωτερότητας.
Ο εγωιστής δεν ενδιαφέρεται ποτέ για τους συνανθρώπους του και παρ’ όλο που συναντάει τις περισσότερες δυσκολίες στη ζωή, κάνει το μεγαλύτερο κακό. Από τέτοιους ανθρώπους πηγάζουν όλες οι ατυχίες στη ζωή.
Ο πρώτος νόμος της διαιτητικής φαίνεται να είναι ο εξής: αν έχει ωραία γεύση, σου κάνει κακό.
Φταίει το ζαβό το ριζικό μας! Φταίει ο Θεός που μας μισεί! Φταίει το κεφάλι το κακό μας! Φταίει πρώτ’ απ’ όλα το κρασί!
Σε αυτό τον κόσμο, μόνο η κακομοιριά είναι ασφαλής από τον φθόνο.
Οι άνθρωποι τείνουν να πιστεύουν περισσότερο το κακό από το καλό.
Μπορεί να μην συμφωνώ με αυτό που λες, αλλά θα υπερασπίσω μέχρι θανάτου το δικαίωμά σου να το λες. Θ’ αφήσουμε αυτόν τον κόσμο ακριβώς όπως τον βρήκαμε: ανόητο, άδικο και κακό.
Είναι σκληρός αυτός που είναι πάντα δίκαιος και θλιβερός αυτός που είναι πάντα σοφός Για τον κακόβουλο άνθρωπο, όλα μπορεί να χρησιμεύσουν σαν πρόσχημα.
Οι περισσότεροι άνθρωποι φοβούνται το κακό όνομα, όμως λίγοι φοβούνται τη συνείδησή τους.
Όταν οι άνθρωποι δεν έχουν καμιά περιέργεια για τον εαυτό τους, αυτό είναι πάντα κακό σημάδι.
Ήξερα ότι το καλό, όπως και το κακό, γίνεται ρουτίνα, το προσωρινό τείνει να αντέχει στον χρόνο, ότι ήταν εξωτερικά διαπερνάει προς τα μέσα, και η μάσκα, σε κάποια δεδομένη χρονική στιγμή, γίνεται το ίδιο το πρόσωπο.
Μην ανοίγεις την πόρτα σε ένα μικρό κακό γιατί σύντομα θα ακολουθήσουν άλλα μεγαλύτερα.
Κανένας άνθρωπος δεν επιλέγει το Κακό επειδή είναι το Κακό. Το περνάει κατά λάθος για την ευτυχία, για το Καλό που ψάχνει.
Το μισό από το κακό που γίνεται στον κόσμο γίνεται από ανθρώπους που θέλουν να αισθανθούν σπουδαίοι. Δεν έχουν την πρόθεση να κάνουν κακό. Αλλά το κακό δεν τους απασχολεί.
Έχει ο Θεός τη βούληση να εμποδίσει το Κακό αλλά δεν μπορεί; Άρα δεν είναι Παντοδύναμος. Μπορεί αλλά δεν θέλει;Τότε δεν είναι Πανάγαθος. Έχει τόσο τη βούληση, όσο και τη δύναμη να το εμποδίσει;Τότε από πού προέρχεται το Κακό; Δεν έχει ούτε τη βούληση ούτε τη δύναμη;Τότε γιατί τον λέμε Θεό;
Η ανάγκη είναι κακό, αλλά δεν είναι αναγκαίο να ζούμε υπό καθεστώς ανάγκης.
Ανέκαθεν πίστευα, και εξακολουθώ να πιστεύω, πως ό, τι καλό ή κακό έρθει το δρόμο μας, μπορούμε πάντα να του δώσουμε νόημα κι αξία.
Από κακή αρχή, κακό είναι και το τέλος.
“πῆμα κακὸς γείτων, ὅσσον τ᾽ ἀγαθὸς μέγ᾽ ὄνειαρ (Τόση ο κακός ο γείτονας πληγή, όση ο καλός βοήθεια μεγάλη).
Συχνά, μια ολόκληρη πόλη υποφέρει εξαιτίας ενός κακού ανθρώπου.
Ό,τι κακό συμβαίνει στο σπίτι σου μην το κοινολογείς
Το να κάνεις καλό σε κακούς ανθρώπους είναι σαν να χύνεις νερό στη θάλασσα.
Όταν ο γιατρός δεν μπορεί να κάνει καλό, πρέπει να εμποδίζεται από το να κάνει κακό.
Το δράμα είναι πως ό,τι ολέθριο γίνεται αντί ν’ αποτελέσει ένα «κακό προηγούμενο προς αποφυγήν» καταντά μια άδεια για να γίνονται στο μέλλον χειρότερα.
Έλληνας! σου λέει ο άλλος. Δεν είναι παίξε γέλασε. Έχουμε τα κακά μας, δε λέω. Πήραμε δρόμο στραβό σαν το κακοκυβερνημένο πλεούμενο. Μα δεν είμαστε και ντιπ για πέταμα. Και να είμαστε για πέταμα, πάλι δε θα χαθούμε. Θέλουμε δε θέλουμε, θα ζήσουμε. Θα ζήσουμε και θα θεριέψουμε και θα δοξαστούμε, όπως και πρώτα.
Είμαι ένας από εκείνους που σκέφτονται σαν τον Νόμπελ, ότι στην ανθρωπότητα θα κάνουν περισσότερο καλό παρά κακό οι νέες ανακαλύψεις.
Η ανταμοιβή της τέχνης δεν είναι η φήμη ή η επιτυχία, αλλά ο εθισμός. Γι’ αυτό τόσο πολλοί κακοί καλλιτέχνες δεν μπορούν να τα παρατήσουν.
Εμπιστευόμενος τον Βούδα, καλό και κακό, Αποχαιρετώ, Το έτος της αναχώρησης.
Αν παραπονιέσαι για το κακό το διπλασιάζεις, αν γελάς με το κακό τότε το εξοντώνεις.
Η αντίληψη της υπερφυσικής καταγωγής τους κακού δεν είναι αναγκαία. Ο άνθρωπος είναι απόλυτα ικανός για κάθε κακία.
Παίνεψε τόσο τον καλόν, ώστε απ' αυτό να ενοχλείται ο αδιάφορος, να ντρέπεται ο κακός, και τότε θα δεις τι αποτελέσματα μπορεί να φέρει αυτή η τακτική.
Μικρότερο κακό είναι η αγραμματοσύνη, παρά η κακή και χωρίς μέθοδο εκπαίδευση. Είναι βέβαιο πως ανάμεσα στους αγράμματους βρίσκει κανείς ευκολότερα άνθρωπο ενάρετο, παρά ανάμεσα σ' εκείνους που εκπαιδεύτηκαν χωρίς σωστή μέθοδο.
«Ούτε διάβολος ήμην, προ της παιδείας, ούτ’ άγγελον μ’ έκαμεν η παιδεία. Αλλ’ ο απαίδευτος Παπατρέχας, χωρίς να ήτο κακός, έπραττε κ’ έλεγε πολλά κακά, διότι δεν ήξευρεν ο ταλαίπωρος, ούτε τι έπρασσεν, ούτε τι έλεγεν». «Η απαιδευσία πολλήν ενδίδωσι ροπήν εις αδικίαν». Η παιδεία, τέκνον μου (τώρα το καταλαμβάνω ο δυστυχής), όταν είναι μοιρασμένη αναλόγως εις έθνος ολόκληρον, γίνεται φραγμός και τοίχος εις τας επιχειρήσεις των κακών ανθρώπων, και αν δεν των διορθώση την ψυχήν, τους αναγκάζει και μη θέλοντας να φαίνονται καλοί. (από τον Παπατρέχα)
Αν μπορείς, να βοηθάς τους άλλους. Αν δεν μπορείς, τουλάχιστον μην τους προκαλείς κακό.
Είναι κακόγουστο να είσαι συνέχεια σοφός. Σαν να είσαι σε μια ατέλειωτη κηδεία.
Κάνε το κακό μια κι έξω, αλλά το καλό διοχέτευε το σιγά-σιγά.
Και λευτερωθήκαμεν από τους Τούρκους και σκλαβωθήκαμεν εις ανθρώπους κακορίζικους, όπου ήταν η ακαθαρσία της Ευρώπης.
Ο κόσμος επιζεί από την ισορροπία. Αν υπάρχει κάποια πάλη σήμερα μεταξύ καλού και κακού, φαίνεται ότι υπερισχύει το κακό. Πιστεύω όμως πως όπως σ' έναν άρρωστο οργανισμό δημιουργούνται αντίθετες δυνάμεις που τον βοηθάνε να επιζήσει, έτσι θα βρεθούνε δυνάμεις τέτοιες που δεν θ' αφήσουν τον κόσμο να καταστραφεί.
Αυτό το κακό που συμβαίνει στην καταναλωτική κοινωνία, η μανία που μας έχει πιάσει όλους ν' αποκτήσουμε πράγματα περιττά και άχρηστα. Αν το συνειδητοποιήσουμε αυτό, όπως το συνειδητοποίησαν κάποτε οι χίπις, που δεν έκαναν όμως μια πλήρη επανάσταση, θα μπορούσαν ν' αλλάξουν πολλά πράγματα.
Θάλασσα και πυρ, και γυνή τρίτον κακόν.
Η υπεροψία είναι μεγάλο κακό για τους ανθρώπους.
Ανεξήγητο φαινόμενο γονείς να κακοποιούν ή να παραμελούν τα παιδιά τους με τον ίδιο τρόπο που υπέστησαν την κακοποίηση και την παραμέληση οι ίδιοι ως παιδιά
Μίσος είναι η συνέπεια της οργής και της απελπισίας που η κακοποίηση και η εγκατάλειψη προκάλεσε σε ένα νήπιο, πριν ακόμα αυτό αποκτήσει ικανότητα ομιλίας
Κάποτε θα γνωρίζει όλος ο κόσμος, ότι η ανθρώπινη βαναυσότητα δεν είναι έμφυτη αλλά παράγεται και διδάσκεται στην παιδική ηλικία. Η πρώτη εντολή θα έπρεπε να ορίζει: Τίμα τα παιδιά σου ώστε να μη χρειάζεται να κτίσουν μέσα τους τοίχους προστασίας απέναντι στον παιδικό πόνο και να αμύνονται αργότερα απέναντι σε φανταστικούς εχθρούς με φρικτά όπλα που μπορούν να καταστρέψουν τον κόσμο. Οι νέοι που επιτίθενται σε συμμαθητές τους με σωματική βία ή φθάνουν ακόμα και στο φόνο δεν το κάνουν γιατί κάποτε τους κακόμαθαν από υπερβολική αγάπη αλλά γιατί μεγάλωσαν σε συνθήκες εγκατάλειψης και κακοποιήθηκαν χωρίς να τους επιτραπεί να αντιδράσουν.
Η πρώτη ιδέα που πρέπει το παιδί να κατακτήσει, είναι η διαφορά μεταξύ καλού και κακού.
Ο εκπαιδευτικός πρέπει να φροντίζει ώστε να μην συγχέει το παιδί την τεμπελιά με το καλό και την δραστηριότητα με το κακό.
Ο Θεός είναι πολύ χειρότερος από το Κακό. Είναι η αθωότητα του Κακού.
Εκείνος που δίνει καλή συμβουλή, χτίζει με το ένα χέρι. Αυτός που δίνει καλή συμβουλή και καλό παράδειγμα, χτίζει με τα δύο. Αυτός που δίνει καλή συμβουλή και κακό παράδειγμα, χτίζει με το ένα χέρι και γκρεμίζει με το άλλο.
Με κακούς νόμους και καλούς δημόσιους λειτουργούς είναι ακόμα δυνατόν να κυβερνήσεις. Με κακούς δημόσιους λειτουργούς όμως, ούτε οι καλύτεροι νόμοι δεν μπορούν να βοηθήσουν.
Δεν είναι κακοί οι άνθρωποι, φτάνει να καταλάβει ο ένας τον άλλο.
Έτσι πλάστηκε από θεού ο άνθρωπος, να συνταιριάζεται με το κάθε τι, μα καλό είναι μα κακό. Αν δεν ήταν έτσι θα τρελαινόταν όλος ο κόσμος με τ’ ανεπάντεχα που τόνε βρίσκουν κάθε τόσο.
Με προσελκύει η κακογουστιά, είναι πολύ πιο συναρπαστική από το υποτιθέμενο καλό γούστο, που δεν είναι τίποτα περισσότερο από ένα τυποποιημένο τρόπο θεώρησης των πραγμάτων,
Αν δεν υπήρχαν κακοί άνθρωποι δεν θα υπήρχαν και καλοί δικηγόροι.
Η συστολή, στα δύσκολα, καθόλου δεν ωφελεί. Γιατί η σιωπή είναι σύμμαχος αυτού που μιλάει. Αιδώς γαρ εν κακοίσιν ουδέν ωφελεί. Η γαρ σιωπή τω λαλούντι σύμμαχος.
Ποιητές, που δεν τους ενδιαφέρει η μουσική, είναι -ή γίνονται- κακοί ποιητές.
Μπορείς να καταλάβεις τον κακό κριτικό από το γεγονός ότι αρχίζει και μιλά για τον ποιητή και όχι για το ποίημα.
Η πλουτοκρατία ήτο, είναι και θα είναι ο μόνιμος άρχων του κόσμου, ο διαρκής Αντίχριστος. Αύτη γεννά την αδικίαν, αύτη τρέφει την κακουργίαν, αύτη φθείρη σώματα και ψυχάς.
Το κράτος, ακόμα και στην καλύτερη περίπτωση, δεν είναι παρά ένα αναγκαίο κακό. Στη χειρότερη περίπτωση, είναι ένα ανυπόφορο.
Αναφορικά με τη Βίβλο, είναι βλασφημία να χαρακτηρίζουμε αυτό το βιβλίο σαν λόγο του Θεού. Είναι ένα βιβλίο γεμάτο ψέματα και αντιφάσεις και εξιστορεί άσχημα γεγονότα και κακούς ανθρώπους.
Οι κακοί συλλογισμοί όπως και οι καλοί συλλογισμοί είναι δυνατοί, και αυτό το γεγονός είναι το θεμέλιο της πρακτικής πλευράς της λογικής.
Δεν συμμερίζονται όλοι οι άνδρες (και ιδιαίτερα οι πιο σοφοί) την άποψη ότι είναι κακό να εκπαιδεύονται οι γυναίκες. Αλλά είναι αλήθεια ότι πολλοί ανόητοι άνδρες το ισχυρίστηκαν αυτό γιατί τους δυσαρέστησε ότι οι γυναίκες γνώριζαν περισσότερα και ήταν ικανότερες από αυτούς.
Η καλύτερη δημοκρατία είναι εκείνη, όπου στους κακούς δεν επιτρέπεται να παίρνουν την εξουσία και στους καλούς δεν επιτρέπεται ν’ αρνούνται τη διακυβέρνηση του τόπου τους.
Βγάλτε το καλύτερο από όλους. Κανείς δεν είναι απόλυτα κακός. Όλοι έχουν μια καλή πλευρά, απλά να περιμένετε και θα βγει.
Προσπαθώ να ζω μια ευθεία καθαρή ζωή, να μη γίνω το κακό παράδειγμα.
Η σοφία και η γνώση υπάρχουν για να μπορεί κανείς να ξεχωρίζει τον καλό δρόμο από τον κακό.
Κάποιοι άνθρωποι πιστεύουν ότι η πολυτέλεια είναι το αντίθετο της φτώχειας. Δεν είναι. Είναι το αντίθετο της κακογουστιάς.
Ένας άνθρωπος είναι τόσο κακόμοιρος όσο νομίζει ότι είναι.
Και ο πιο ενάρετος άνθρωπος δεν μπορεί να βρει γαλήνη και ηρεμία αν δεν εξευμενίσει τον κακό του γείτονα.
Η κατάρα του κακού είναι ότι εξακολουθεί να γεννάει το κακό.
Όποιος δεν έχει πληγή στο χέρι του, μπορεί να αγγίξει άφοβα το δηλητήριο. Δεν υπάρχει κακό γι’ αυτόν που δεν κάνει κακό.
Η ζωτική δύναμη του έρωτα: θα ήταν άδικο να κακολογήσουμε ένα συναίσθημα που κατάφερε να επιβιώσει του ρομαντισμού και του μπιντέ.
Οι χώρες οδηγούνται σε πτώχευση όχι εξαιτίας των ιδιωτών, αλλά της κακοδιαχείρισης των δημόσιων πόρων από ανίδεους κυβερνήτες.
συμβούλευε μη τα ήδιστα, αλλά τα άριστα. άρχε πρώτον μαθών άρχεσθαι. νουν ηγεμόνα ποιού. μη κακοίς ομίλει. θεοὺς τίμα, γονέας αιδού.
Στέργει γαρ ουδείς άγγελον κακών επών (κανείς δεν συμπαθεί αυτόν που μεταφέρει κακό μήνυμα)
Ουδείς εκών κακός, (Κανείς δεν είναι ηθελημένα κακός). Με την έννοια πως Αν κάποιος γεννηθεί σε ένα περιβάλλον κακών ανθρώπων, θα γίνει κι αυτός κακός, ενώ αν γεννιόταν ανάμεσα σε δίκαιους, θα γινόταν δίκαιος, άρα ο κακός έγινε κακός παρά την θέληση του.
Είναι ανώτερη σοφία να μπορείς να ξεχωρίζεις το καλό απ’ το κακό.
Μην ακούτε ποτέ αυτούς που κακολογούν τους άλλους και λένε καλά λόγια για σας.
Ο θυμός είναι ένα οξύ ου μπορεί να κάνει περισσότερο κακό στο σκεύος όπου αποθηκεύεται από ότι σε αυτό στο οποίο χύνεται.
Το γεγονός πως ο άνθρωπος γνωρίζει το καλό και το κακό, αποδεικνύει την ανωτερότητα της σκέψης του σε σχέση με τα ζώα. Το γεγονός πως παρ’ όλα αυτά, κάνει το κακό, αποδεικνύει την ηθική κατωτερότητα σε σχέση με τα ζώα.
Στην Ελλάδα ζούμε πολυτελέστερα απ’ όσο μας επιτρέπουν τα μέσα μας, πέρα από τις οικονομικές μας δυνατότητες και τις ψυχικές μας ικανότητες. Αυτό ήδη μας δημιουργεί προβλήματα και θα μας προξενήσει μεγαλύτερο κακό και στο μέλλον.
Όσο καλοί δάσκαλοι γίνονται οι ομοφυλόφιλοι, άλλο τόσο κακοί και αυστηροί γίνονται αυτοί που έχουν απωθήσει την ομοφυλοφιλία τους.
Ο άνθρωπος είναι το άθροισμα των κακοτυχιών του. Μια μέρα θα σκέφτεται πως η κακοτυχία έχει κουραστεί πια να τον επισκέπτεται, όμως τότε ο χρόνος θα είναι η κακοτυχία του.
Ποιος απ' τους μεγάλους άνδρες ξέφυγε ποτέ την κακολογία των συγχρόνων του; Όσο μεγαλύτερος είναι ο άνθρωπος, τόσο πιο εύκολα τον βρίσκει το βέλος της επικρίσεως και της κακολογίας.
Όταν κάτι καλό συμβαίνει σε έναν άνθρωπο το αποκαλεί πρόνοια, όταν είναι κακό μοίρα.
'Μην κάνετε κακό. Αν το κάνετε, θα το βρείτε μπροστά σας